Toyota Avensis verso Diesel (wegvallen motorvermogen)

  • theo de vries

    Hoi,

    Ik las met groot plezier je verhaal over je overigens verder prachtige avensis verso d4d. Ik heb ook zo'n auto. Prachtig, maar ook precies dezelfde storingen.

    Shell tank ik ook bij. Misschien is tanken bij Tango toch beter?

    Wat kostte het vervangen van de kleppen de eerste keer?

    Dan laat ik dit denk ik ook maar doen, maar dan ook onder garantie.

    Jammer dat Toyota hier zelf niet meer werk van maakt.

    Hartelijke groet

    Theo de Vries

    Slochteren

    Nederland.

  • Wim

    Beste mensen,

    Ik heb hetzelfde probleem ook met de Corolla Verso. Nu heb ik de 2.2 D-cat 177pk en rij veel file. Als de file oplost en ik door kan rijden geef ik gewoon gas en komt er een enorme dot rook uit de uitlaat en kan zeker 100 tot 150 meter voortduren tot die weg is. Bij mij is de EGR klep al meerdere keren schoongemaakt of vervangen. Dealer had het erover dat de motor de roet deeltjes niet goed schoon krijgt als er file gereden wordt. Al twee keer langs de weggestaan (ANWB gebeld) en kon niet meer wegrijden.

    gr

    Wim

  • Mark

    Binnen de bovag garantie heb ik m'n avensis 2004 naar de garage gebracht, er is nu voor ca 1600 euro een nieuwe turbo ingebouwd, ben benieuwd of het probleem nu weg blijft: de garage is er van overtuigd, kben benieuwd!!

  • jasper

    Vandaag voor het eerst zo'n zelfe storing als hierboven meegemaakt, alleen dan met een corolla verso 2.0 d4d

    Na uitzetten van de auto en opnieuw starten bleek de storing in eerste instantie verholpen, maar na een kilometertje of 7 niet harder meer kunnen als 10 tot 30 km per uur. Hierop de auto aan de kant gezet en de dealer hem op laten halen. Deze zijn van daar uit det de auto weer naar de garage gereden met de nodige problemen van dien. Uiteindelijk hebben ze het brandstoffilter vervangen en heb weer veilig zonder problemen naar huis kunnen rijden. Even afwachten of het probleem dit weekend terugkomt aangezien ik zaterdag/zondag zo'n 600km moet afleggen.

    Verder vindt ik het een geweldige auto, maar blijf dit topic volgen om te kijken of er meer reacties bij komen.

  • Daan

    Ook hetzelfde zoals bij Jasper met een Corolla Verso 2.2 4 D diesel augustus 2010. Gevaarlijke situatie bij het oprijden van een rotonde. Motormanagement lampje en gelijk geen trekkracht. Kwam mij wel een vrachtwagen achterop waardoor ik de berm in moest om niet overreden te worden. Auto ging niet harder dan 20 km.Doorgereden moest de boot naar Ameland halen ( 10 minuten verder)met bagage en fietsen achterop. Op het eiland kon niemand mij helpen. Auto af laten slepen en een hoop gezeur met Toyota Eurocare Roetfilter en katylisator gereinigd.Komt zo zegt de garage door file rijden en korte afstanden waardoor het filter en uitlaat verstopt raakt. Denkelijk met deze motor nog meer gezeur maakt nogal herrie.Deze auto is mijn 15e Toyota maar dit is de eerste met ellende.

  • Gert

    Wij hebben vorig jaar nov. een toyota avensis verso uit '95 gekocht. Fijne auto. Maar ook wij si. paar weken dat hij sputtert alsof die geen brandstof genoeg krijgt. Naar laten kijken en blijkt dat de turbo kapot is volgens de computer. Nou werd ons aangeraden om een nieuwe turbo er in te laten zetten. Kosten rond de 2800 euro!!!! Maar was nu dus even aan het googelen en zie dus allemaal dezelfde klachten bij de toyota. Wie kan mij hierin adviseren? Maar eerst eens de brandstof filters schoon laten maken??

  • Gert

    Wij hebben vorig jaar nov. een toyota avensis verso uit '95 gekocht. Fijne auto. Maar ook wij si. paar weken dat hij sputtert alsof die geen brandstof genoeg krijgt. Naar laten kijken en blijkt dat de turbo kapot is volgens de computer. Nou werd ons aangeraden om een nieuwe turbo er in te laten zetten. Kosten rond de 2800 euro!!!! Maar was nu dus even aan het googelen en zie dus allemaal dezelfde klachten bij de toyota. Zag dus jouw bericht, kan jij me adviseren?

  • Mark

    Bij mij dus hetzelfde probleem. Ik rij nu twee jaar een avensis verso uit 2003. Vanaf het begin gedoe. Van alles geprobeerd: schoonmaak spul erin, kleppen vervangen, weer schoonmaakspul, een keer los op de autobahn. Steeds komt het terug. Ik ben er wel klaar mee. Over mijn vorige toyota (Corolla Station) was ik erg tevreden. Nu wel weer even klaar met Totyota. Dub wel wat te doen zo vlak voor de vakantie: nu nog een andere auto, nog een keer laten maken (na de 1500,- die het tot nu toe al gekost heeft)…

  • Leo V

    Geachte heer de Beer,

    Ben zeer benieuwd goed het met de nieuwe motor afgelopen is.

    Gr Leo

  • Joris

    hallo Frank,

    Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder. Is het probleem met de turbo / filter en inhouden van vermogen nu echt opgelost. M.a.w. is jouw oplossing DE oplossing

    ?