Toyota Avensis verso Diesel (wegvallen motorvermogen)

  • Christine

    Hallo Geer,

    Is jou probleem met het wegvallen van het motorvermogen van je Avesis Verso nog steeds opgelost met het vervangen van de lucht-massa-meter?

    Wij hebben al 5 jaar hetzelfde probleem en het raakt maar niet opgelost.

    Ondertussen zou onze turbo vervangen moeten worden volgens onze garagist….

    Groeten Christine

  • mark

    Hallo Mark hier,

    Ook ik ben benieuwd, heb sinds kort een verso 2009, en al 2 keer hetzelfde probleem gehad. ik heb nog 4 mnd bovag garantie, dus ben wel benieuwd of dit nou de eche oplossing is.

    Groet Mark

  • mark

    mark Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Mark hier, (2004 dus!!!)

    >

    > Ook ik ben benieuwd, heb sinds kort een verso

    > 2004, en al 2 keer hetzelfde probleem gehad. ik

    > heb nog 4 mnd bovag garantie, dus ben wel benieuwd

    > of dit nou de eche oplossing is.

    > Groet Mark

  • Arjaan

    Ik heb een Toyota Avensis diesel uit 2004. Onlangs viel het motorvermogen geheel weg, motor bleef wel draaien maar reageerde niet op gaspedaal. Lampje electronisch motorsysteem is gaan branden. Heb de auto op de vlugstrook gezet en opnieuw gestart. Motorvermogen was weer normaal, maar lampje bleef die dag branden. De volgende dag niet meer. Een week later hetzelfde verhaal. Beide keren heb ik de auto bij de Toyota dealer laten uitlezen. Blijkt een probleem met de turbo te zijn volgens hen. Als je de motor uitzet en weer aan wordt de boel weer gereset of zo.

    Vervangen van de turbo wordt geschat op minimaal 2.000 euro ….

  • peterelst@hotmail.com

    Hallo Arjaan

    Wat is het kenteken van je auto kan ik kijken of ik een goedkopere reparatie aan kan bieden

    gegr Peter

  • dries

    hoi

    ik heb excact het zelfde probleem kunt u mij vertellen wat de oplossing is vandaag heb ik de auto weer weggebracht er wordt nu gezegd dat de turbo vervuild is deze wordt nu nagekeken ik heb eigenlijk weinig vertrouwen meer in deze auto hij is al 6x teruggeweest naar de garage.

    Groet andries

  • paco

    Heb een toyota avensis van het eerste uur (sept 2003). Sinds vorig jaar al drie maal hetzelfde probleem gehad (wegvallen motorvermogen). De kleppen van de turbo werden gereinigd en volgens de garage was alles in orde ! Maar nog geen maand later was het weer van dat !!! En nu dacht een ongeduldige vrachtwagenchauffeur dat ik hem wat aan het pesten was en hij reed bijna op ons in met veel getoeter en verlichting … door het wegvallen van het motorvermogen op de linkse rijstrook is het op een snelweg een hachelijke situatie om je auto nog aan de kant te kunnen zetten.

    Bij Toyota Belgium doen ze alsof hun neus bloedt … ze weten van niets, hebben nog niet van het probleem gehoord ‘zeggen ze’ … we zijn totaal niet te spreken over de arrogante houding van de Klantendienst bij Toyota ! Ze wuiven het probleem gewoon weg, en toch zijn er heel wat Toyota rijders die met hetzelfde probleem te kampen hebben. Van crisismanagement hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. In plaats van het ernstig veiligheidsprobleem te onderzoeken, sturen ze hun trouwe klanten gewoon een modale brief met standaardantwoorden, meestal drie weken later na ontvangst van de klantenbrieven. Door de standaardzinnen die ze samengooien in één brief oogt hun antwoord ook onsamenhangend. Quality days ?! Onze grieven werden in hun antwoorden nooit beantwoord … ze negeren gewoon onze vragen (opnieuw arrogantie van een multinational). Het belangrijkste dat ze weten te melden is dat ze geen tussenkomst kunnen verlenen gelet de ouderdom van de wagen. Maar daar gaat het niet om … blijkbaar weten de dealers niet waar het probleem zich juist stelt … dit blijkt uit de vele reacties op dit forum !!! WAAROM DOET TOYOTA GEEN MOEITE OM DIT PROBLEEM GRONDIG TE ONDERZOEKEN ???? Misschien wachten ze terug op een paar ongevallen zoals in de States ??? Als het wegvallen van het motorvermogen zich voordoet op een brug of een tunnel zonder pechstrook dan ben je de pineut !!! Maar dat blijkt Toyota geen zier te kunnen schelen …

  • samir

    beste toyota rijder,

    ik heb een avensis d4d uit 2004 met nagenoeg hetzelfde problemen

    je vervangt iets auto doet het paar dagen of weken en dan weer problemen.

    bij mij net als bij jullie bij een bepaalde ( lagere) aantal toeren als motor al warm is.

    ik schakel naar versnelling lager en dan doet het gaspedaal weer.bvb ik rijd 100 km/u in 5e gaspedaal reageert niet snelheid daalt langzaam, ik scakel in de 4e og een beetje gas en dan gaat ie weer.

    groeten Samir

  • t de beer

    bij mij ook het wegvallen van het motervermogen,krijg morgen (25-6-2010) een nieuwe katalysator,omdat die verstopt zat.

    En een afspraakom er een "'nieuwe moter'' er in te laten zetten,(katalysator verstopt omdat de zuigerveren te klein zijn.)

  • t de beer

    t de beer Schreef:

    ——————————————————-

    > bij mij ook het wegvallen van het

    > motervermogen,krijg morgen (25-6-2010) een nieuwe

    > katalysator,omdat die verstopt zat.

    > En een afspraakom er een "'nieuwe moter'' er in te

    > laten zetten,(katalysator verstopt omdat de

    > zuigerveren te klein zijn.)