Toyota Avensis verso Diesel (wegvallen motorvermogen)

  • f.v.duin

    Toyota heeft meerdere problemen bij de diesels

    Zo blijken rijschoolhouders al bij nieuwe auto's problemen te hebben

    Vooral de 3.0 versies

    Deze blijken te veel ruimte in de kop pakking te hebben ,waarna veel problemen met de turbo druk in de leidingen etc

    Veel roet vorming etc ,en dan maar zeggen dat het meeste aan het soort diesel ligt

    Konstant thuis loopstand

    Toyota gooit hier zijn naam te grabbel als zeer perfecte auto fabricant

    En jaagt vele mensen op grote kosten

    Groeten Fred

  • peet

    Gerjan Apeldoorn Schreef:

    ——————————————————-

    > Vanaf feb. 2008 dit jaar (De diesel is nu 5 jaar

    > oud met ca. 180.000 km) zit er al een probleem in,

    > dat bij te snel willen optrekken het

    > Motormanagement lampje gaat branden.

    > Op dat moment slaat de motor niet af maar heeft

    > geen trekkracht meer.

    > Na het uitzetten van de motor, 3 sec. wachten, kan

    > de motor weer worden gestart en is er weer

    > ‘trekkracht’.

    > Het is ontstaan vanaf het moment dat bij het

    > toerental van ca. 2500 de motor bij iedere

    > versnelling even inhoudt.

    > Na het schoonbmaken van het ‘luchtgedeelte’ rijdt

    > de auto weer fantastisch maar na ca. 700 km

    > beginnen de problemen opnieuw.

    > Tijdens onze terugrit uit Hongarije (met

    > vouwwagen) hebben wij het probleem 2x gehad. Dit

    > gebeurde 2x bij een inhaalaktie en gelukkig liep

    > alles goed af. In zo'n situatie doet de motor

    > niets meer en moet je zo snel mogelijk naar de

    > linkerbaan.

    > Tijdens de gehele terugweg moesten wij heel rustig

    > optrekken. De garage weet het niet meer..

    > Ik ben al 5 keer terug geweest en word er nu toch

    > wel een beetje ziek van.

    > Wie kan mij en de garage

    > helpen??????????????????????????????????????????

    heb het zelfde gehad bij de carina Dealer heeft het nooit kunnen achterhalen

  • Marc

    Hoi,

    Ik rij zelf ook met een Avensis Verso van oktober 2005. Eerste maal het probleem met het motorstoringslampje en wegvallen vermogen gehad na 6 maanden, 20.000 km. De uitleg was dat de motor geen Total-diesel verdraagt. Onder garantie werden de kleppen van de brandstofpomp vervangen.

    Vervolgens geen Total meer getankt, enkel Texaco, en geen probleem meer gehad. Tot ik vorige zomer in Duitsland noodgedwongen Shell moest tanken, al een tweetal uren later op een helling in Oostenrijk weer bingo : zelfde probleem. Na stillegggen, even wachten en weer starten was het motorvermogen terug. Bezoek aan de garage : wat gepruts met de computer, niets vervangen deze keer, en probleem opgelost. Maar de wagen heeft nooit meer zo goed gereden als voorheen.

    Sinds begin dit jaar werk ik in Duitsland en ben ik weer overgeschakeld naar Shell. En ja hoor, vorige week weer prijs. Intussen 111.000 km op de teller. Opnieuw werden -onder garantie- de kleppen van de brandstofpomp vervangen, probleem weer opgelost. En hij rijdt terug zo goed als vroeger. Het verhaal blijft dat als je het verkeerde merk tankt (maar intussen dus meerder merken, niet enkel Total), de kleppen om de 6 maanden vervangen moeten worden.

    Wel, ik zal dus blijven Shell tanken, en Toyota zal me om de 6 maanden de kleppen gratis moeten vervangen !

    Kortom : problemen met motorstoringslampje en wegvallend vermogen : dring aan dat ze de kleppen van de brandstofpomp onder garantie moeten vervangen (in Belgie hebben we wel 5 jaar garantie, ik denk dat dit in Nederland maar 3 jaar is).

  • wiren

    EGR klep dichtgeroet of brandstof druk niet toereikend bij vollast (vuile brandstoffilter en/of brandstofpomp en/of opvoerpomp indien aanwezig).

  • AGR

    Ik heb een zitten zoeken met Google. Zoek op duitse sites, niet met EGR maar AGR.

    Als je intikt AGR + toyota + diesel dan vindt je een zeer goede technische uitleg over dit probleem.

    Het heeft er inderdaad mee te maken dat die EGR/AGR klep door roet bij hoge snelhden niet goed meer sluit. Daardoor krijgt de motor dan te weinig lucht (ik ben niet technisch), en dan valt het vermogen weg.

  • AGR

    http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0085_de_web.pdf

    Hier heb je misschien iets aan.

  • agr

    http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3095

    Die Abgase strömen aufgrund ihres höheren Drucks von selbst in den Ansaugtrakt, sobald die AGR öffnet. Überwachung und Korrektur der tatsächlichen AGR-Menge erfolgen anhand des entsprechend verringerten Luftmassenmesser-Signals (LMM).

    Faustregel: die AGR ist im unteren Lastbereich geöffnet und im oberen geschlossen.

    Klemmt das AGR-Ventil offen bei hoher Last, dann kann das zu dramatischem Leistungsverlust führen, wenn nur Bruchteile der für die gewollte Beschleunigung nötigen Luftmasse in die Zylinder kommen. Teilweise zeigt sich dann auch extreme Rußbildung.

    Das MSG aber merkt von alledem kaum etwas, weil kein Sensor für die Stellung des AGR-Ventils vorhanden ist und seine Informationen über Luftmasse, Ladedruck, Drehzahl und Einspritzmenge einem normalen Betrieb des Motors entsprechen.

    Ist das AGR-Ventil nur teilweise verklemmt, so kann es unter Teillast öffnen, während es bei hoher Last mal mehr, mal weniger, oder auch mal ganz schließt. Das Ergebnis kann ein mit jedem Gasgeben unterschiedliches Leistungs- und Rußverhalten des Motors sein. Andere Teile der AGR können vergleichbare Fehlfunktionen verursachen.

  • Harold

    Deze zomer zijn wij gestrand in Zwitserland met onze Toyota Avensis verso Diesel vanwege het wegvallen van het motorvermogen bij zware belasting in de bergen.

    Tijdens de rit naar Zwitserland toe kwamen de problemen al in de Ardennen waar de snelweg door heen loopt en al enige hellingen heeft.

    De snelheid kwam niet boven de 70 km/h, max toerental 3000 tpm.

    In de bergen werd het erger, en kwamen we bij het stijgen niet boven de 40 km/h.

    Een plaatselijke Toyotadealer kwam na een middag zoeken uiteindelijk bij de oorzaak, een verstopte katalysator.

    Men wist ons te vertellen dat bij een regelmatige belasting van de auto bij dit type motor de katalysator kan verstoppen waardoor deze elke 100.000 km vervangen dient te worden.

    Dit werd toegelicht dmw een officeel schrijven van Toyota zelf.

    Bij de thuisdealer in Nederland kende men dit schrijven niet.

    Het probleem met de katalysator ook niet. Wel heeft men 1 voorval gehad met een RAV4 met dezelfde motor waar het vermogensverlies optrad bij een snelheid boven de 160 km/h.

    Maar ja, in Nederland rijdt de gemiddelde Nederlander niet 160 km/h.

    In Nederland zijn er ook geen bergen met hellingen van 10-16%.

    Na het vervangen van de katalysator was het probleem opgelost.

  • Ilona

    Hebben dit jaar op vakantie een paar keer te maken gehad dat de motor uitviel (ook bergafwaarts) en de garage kan geen oorzaak vinden, waarschijnlijk de turbo zeggen ze. Nu willen we hier wel graag zekerheid over, voordat we die laten vervangen. Wie weet wat het probleem is?

  • frank

    Wie kan mij helpen heb een avensis uit 2004 116pk d4d deze auto rijdt perfect alleen 1 keer per jaar als we met de caravan naar frankrijk gaan gaat het bij stevig doorrijden fout .

    Het motorlampje gaat branden en het vermogen valt weg erg gevaarlijk in de bergen , als dat gebeurd moet ik de min pool loskoppelen 1min wachten en hij doet het weer dealer heeft turbo schoongemaakt het probleem is nog steeds aanwezig.