Toyota Avensis verso Diesel (wegvallen motorvermogen)

  • Andre Mulder

    Hallo Andre

    IK heb ook een previa met dit probleem ,maar ze kunnen het niet vinden er zitten al nieuwe kleppen in de brandstofpomp en een nieuwe luchtmassameter maar het probleem blijft,is er bij jullie al een oplossing gevonden? dit zou ik graag willen weten.

    vr gr Andre Mulder

  • John van Bladel

    Graag zou ik met iemand die een avensis verso heeft met drie stoelen op de tweede rij twee weken de stoelen ruilen. Ik heb drie rijen met twee stoelen maar heb in februari twee weken zeven stoelen nodig. Kan iemand mij daaraan helpen. Graag uw reactie.

  • Gerjan Apeldoorn

    Beste lezers en berijders van Toyota,

    Het probleem is bij mij uiteindelijk opgelost.

    Hat bleek een defecte Turbo te zijn.

    Na de reparatie is het probleem niet meer teruggekomen.

    Groeten,

    Gerjan

  • jan

    Hoi John,

    Ook ik ben op zoek naar een stoel maar dan 1 voor de derde rij. Ook voor de maand februari (van 19/2 tot en met 26/2). Ik heb nu twee rijen (de eerste en tweede). Misschien kunnen we elkaar verder helpen, maar ik begrijp niet goed wat jij zoekt en hebt?

    Vriendelijke groet,

    Jan Bruning

  • Ik wil een AVerso

    Na het lezen van al deze berichten, vraag ik me af of het slim is een wat oudere Avensis Verso diesel te kopen? Ik denk aan bouwjaar 2001 of 2002. Wat ik op internet tegenkom aan problemen gaat steeds over het hier beschreven wegvallen van het motorvermogen. Daarom begin ik te aarzelen over de aanschaf - eventuele problemen vallen niet meer onder de garantie.

    Heeft iemand enig idee hoe vaak deze problemen procentueel voorkomen? Heeft onderhoud en rijstijl ook invloed?

    Vriendelijke groet

    Henk

  • cappelle sammy

    ik rij met een toyota avenssis bouwjaar 2001 2 liter 16v 110 pk iedere morgen als ik start gaat het motorstoringslampje branden en heb ik niets van vermogen meer . nja de min van de batterie af te koppelen 10 min helpt het soms maar soms moet ik ook 5 a 10 keer moter herstarten en een keer ik terug vermogen heb gaat die heel de dag goed maar volgende dag weer het zelfde probleem . wie zou er mij kunnen helpen of heeft ook dat probleem al eens gehad . mijn gsm nummer is 0496 68 42 90 dank je hoop een oplossing te vinden door iemand

  • Geer Wolters

    beste iedereen

    Ik ben ook zo'n Verso rijder.

    Afgezien van wat veel geluid als je harder dan 120 rijdt echt een prima wagen.

    wegvallen motorvermogen.

    Hierover heb ik met veel mensen gepraat. Sommige vervangen de turbo, sommigen vervangen de inspuitcomputer, sommigen vervangen de EGR klep (of reinigen deze) schijnbaar zijn we overgeleverd aan de garages die hier niets over weten.

    Ik ben naar een garage gegaan en heb wat zaken uitgeprobeerd. Zo ben ik gaan rijden met een monteur om het probleem te laten merken. Tijdens het rijden hebben we wat gegevens gedownload van de auto. Deze gegevens hebben we uitgelezen, en kwamen erachter dat als het gaspedaal flink werd ingetrapt er geen of niet evenredig diesel werd ingespoten. Er was een motoronderdeel dat verkeerde informatie doorgaf aan de inspuitelectronica.

    Dit onderdeel was de lucht-massa-meter. Een dingetje van niks. stukje plastic en twee metalen spiraaltjes die oiv stromende lucht afkoelen en zo (middels weerstand) een signaal doorgeven naar de inspuiting. Veel garage's hebben in hun onwetendheid vaak de verkeerde (dure) onderdelen verwisseld.

    Kosten lucht massa meter: iets minder dan euro 200,-

    Dit komt ook bij een aantal benzinemodellen van andere merken voor.

  • Geer Wolters

    Sammy

    Kijk even naar mijn reactie van 27012010

    wellicht heb je hetzelfde probleem.

  • Jacqueline

    Ik rijd sinds een kleine anderhalf jaar een Verso (diesel - nu 45000 km op de teller). Elk half jaar loop ik tegen het probleem aan dat het vermogen wegvalt en er allerlei lampjes gaan branden. Op de snelweg kon ik niet boven de 80 km/h komen.

    Bij 30.000 km is de katalysator vernieuwd. Steeds werd ook de roetfilter vermeld. Afgelopen maandag deed het probleem zich weer voor. Gelukkig in de buurt van de garage, dus ik ben daar direct naar toe gereden. Vandaag kreeg ik het te horen dat het probleem veroorzaakt wordt door foutieve (standaard!) instellingen van de spuitstukken (ik ben een leek op autotechnisch gebied, dus ik hoop dat ik het goed vermeld..). De katalysator en de spuitstukken worden vervangen. Hopelijk is het probleem nu daadwerkelijk opgelost.

  • yasmine

    bonjour

    j ai besoin du siège 3 ranger de toyota avensis verso si tu peux me les vendre mon N téléphone 0473 824320

    ou pas Email malghich@hotmail.com

    Merci d avance