Toyota Avensis verso Diesel (wegvallen motorvermogen)

  • vivada@live.be

    zie turbo shit

  • vivada@live.be

    ik heb nu eenturbo reiniger op 30 liter diesel gebruikt

    250 km gereden tot tank leeg was aan 3500 -4000 tr/min

    goed doorgeblazen , maar nopes ze geen resultaat

    fles brahdall van 55 euro en 30 liter diesel voor niks

    nog steeds klote bak beneden de 3000 tr weinig vermogen

    ook aan 4200 wil hij plots niet meer hoger in toeren gaan

    vraagje die EGR klep zit die bij de turbo en is dat een blinkende ijzeren buis

    waar je moeilijk aan kan., juist onder de ruitenwissers???

  • PJL

    Ik heb met mijn Toyota Corolla 2.0 D4D Wagon (2006, 155000 km) al een jaar precies hetzelfde probleem: wegvallen motorvermogen. Er is van alles aan gedaan. Vandaag is de luchtmassameter vervangen, het filtertje voor de turbodruksensor vervangen en het brandstoffilter gereinigd met een injector, maar weer is het probleem niet opgelost. Als de motor op een bepaalde temperatuur komt, stagneert de brandstoftoevoer. Met de turbo is niets aan de hand.

    Morgen worden de SCV-kleppen vervangen, als dat kan bij dit type motor. Mogelijk moet ik aan een andere brandstofpomp. Ik aarzel of ik deze reparatie moet laten uitvoeren, Begin aardig wanhopig te worden. Heb alle suggesties gelezen, maar zie niet bij wie het probleem blijvend is opgelost. Wie geeft advies? Alvast hartelijk bedankt,

  • vivada@live.be

    nog steeds niet opgelost bij mijne bak

  • vivada@live.be

    jup precies hetzelfde probleem

    turbo cleaner gebruik noppes speciaal uit engeland laten overkomen

    soms trekt hij uitstekend maar meestal tussen 2300 en 3000 tr wil hij niet.

    ik dacht ook om dat filterke te vervangen , dat help dan volgens u ook niet.

    ik heb hier ook nog geen sluitende oplosing gevonden.

    eens het opgelost is of de wagen verkocht komen ze hier niet meer.

    ik heb de centen niet om aan die luie bak nog uit te geven , dus rij ik hem maar naar de verdommenis.

    nooit geen toyota voor mij, back to mitshubishi

  • vivada@live.be

    nu reeds 6 maand later nog steeds miserie , ben niet meer naar de garage geweest

    ik zie wel wat er gebeurt , dacht met mooier weer ( lange koude" winter voorbij)

    dat er misschien iets ging veranderen , niet dus hij spuwt rook zwarte rook bij het parkeren en vertrekken.

    bij het schakelen naar 2 e versnelling juist het zelfde , hij begint zelfs te schokken dan een zwwarte pluim en bam turbo power aan 3200 tr.

    bij het parkeren valt hij zelfs soms stil

    nooit meer Toyota voor mij.

    heeft iemand de gepaste oplossing88888888888888!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • vivada@live.be

    eidelijk probleem opgelost

    in torhout bij Toyota dealer groot onderhout laten doen en EGR klep gereinigd

    nu alles terug picco bello 382 euro betaald met groot onderhoud incluus.

    nieuwe EGR klep kost 400 euro maar die van mij is gereinigd

    hij rijd weer als nooit tevoren

    iemand zoals ik die ook iets laat weten als het opgelost is

    groetjes en tot nooit meer hoop ik.

  • mart/martien.lenders@home.nl

    Heb eindelijk de oplossing gevonden .

    Heb mijn Toyota Avensis Verso diesel naar Duitsland gebracht.( auto Sieger in Straelen)

    Daar hebben ze hem grondig doorgelicht. Ze daar veel meer diagnoseapparatuur dan een Toyota garage in Nederland)

    Het eerste wat ze zeiden is dat in elk geval de turbo niet kapot was. Dit zeiden ze in de garage in Venlo.

    Na een dag kon ik de auto weer ophalen.

    Bleek de Turbo ladedrucksensor kapot te zijn. ( een of anders sensor met een slangetje eraan )

    Al mijn problemen zijn opgelost en hij rijdt weer zoals ik hem kocht..

    Dus voor 250 euro ben ik van al mijn problemen af.

    Ze zeiden dat al mijn problemen ( vieze turbo, vieze SVC kleppen en het wegvallen van het motorvermogen) daardoor zijn gekomen!!

    Ik hoop dat jullie daar iets aan hebben.

  • Frans

    Ik heb een Toyota avensis diesel van 2000. Ook plots geen vermogen meer als ik het gaspendaal indrukte. Het motormanagement lampje ging branden. Na 5 min kon ik weer gas geven. Uitlezen van de computer gaf aan dat het gaspendaal met sensor stuk was.

  • Frank

    lees nu pas deze blog, heb hetzelfde probleem gehad toen de wagen nog in garantie was. EGR klep vervangen, turbo verv angen, injectoren vervangen verschillende malen, niets hielp. Uiteindelijk computer vervangen en was opgelost.Rij er nog steeds mee en bijna 400000 km