Opel astra of alfa 156

• ABS

ed schreef:

>

> Neem dan eerst ff een lascursus als je een Astra neem.En de

> Alfa is ook een betrouwbare auto.Maar dat ligt natuurlijk ook

> aan het onderhoud net als bij elke andere auto.

Maar als je iets met een Alfa krijgt is de reparatieprijs erg hoog, hoger dan bij Opel. Mijn broer heeft twee Alfa's gehad (oke zijn rijstijl is wat vlotjes) en hij heeft hier behoorlijk wat kosten aangehad. oa koppelingsplaten en nu staat hij weer in de garage omdat de schakelpook niet meer werkt. Kosten van deze reparatie zullen dus tegen de € 2000 gaan kosten.

Ik heb een Opel uit 1994 en er nooit erg veel kosten aangehad, tweedehands gekocht. Dit is overigens wel een diesel met nu 250.000 km op te teller. Inderdaad hij heeft roest maar APK is hij goedgekeurd. Hij is ook dik 10 jaar oud en dan mag je toch wat roest verwachten.

Overigens kun je bij beide merken natuurlijk ook het maandagmorgenmonster treffen.

Wil je een echt betrouwbaar merk kijk dan eens naar Mitsubitsi qua onderhoud zijn dit erg voordelige auto's. Weinig onderhoud nodig dus. En dus zijn ze ook betrouwbaar.

• Gert

Andreas schreef:

>

> Denk ook nog even na of je nog kan herinneren dat er een Opel

> Astra langs de weg stond te wachten op de wegenwacht.

Ik denk dan aan de laatste keer dat ik een Astra zover zag komen dat hij uberhaupt OP de weg kwam…….da's al lang geleden.

Neee joh, wat een onzin kraam je uit. Moderne auto's doen niet voor elkaar onder voor wat betreft betrouwbaarheid of het nu Italiaans is of duits….

Wil je echt nooit met pech komen koop dan een Toyota of Subaru. Tenslotte geef je zelf al aan met je keuze dat je niets met auto's hebt.

Groet,

Gert

• Roegbainder

Ik hoor steeds die verhalen over dure onderdelen voor een Alfa, dure reparaties enz enz. Ga dat nou ff een vergelijkend kostenplaatje neerleggen, dan weet ik tenminste waar jullie over praten. Ik word er n.l. een beetje onzeker van. Het zou kunnen dat ik toch teveel geld aan m'n 146 heb uitgegeven in de 3,5 jaar dat ik die had (zou ik eerst moeten gaan zoeken welke onderdelen er überhaupt zijn vervangen, kan me er zo n.l. geen een herinneren behalve de uitlaatdemper).

Maar serieus, zou het niet aardig zijn om over een bepaalde periode eens de kosten tussen bijvoorbeeld een (voor zover mogelijk) vergelijkbare Opel en een Alfa te vergelijken?

Over de afschrijving is een ding mij duidelijk geworden. Die van de Opel is veel hoger dan ik dacht. 2 vrienden wilden hun Opel bij een Opel-dealer inruilen maar schrokken zich wezenloos van het lage inruilbedrag terwijl het toch vrij nieuwe wagens waren. Dat de inruilbedragen van Alfa's ook niet bijster hoog zijn is een feit helaas, maar feit is ook dat je bij inruil van een Alfa op Alfa bij de dealer een fors hoger bedrag krijgt dan bij een ander autobedrijf, is mijn ervaring tot nu toe.

Ik word, tot nader bewezen, een beetje ziek van de mensen die het steeds hebben over de hoge kosten van de Alfa's.

Grtz Roegbainder 156sw 1.9JTD

• jippie3

Huh, nou mijn Alfa is 13 jaar oud en absoluut roestvrij!!!!!!!!!!!!!Zoals het wel hoort

Laten we het niet over kwaliteit hebben dat is altijd geschoeid op vooroordelen.

Met het juiste onderhoud gaat ook een Alfa lang mee, maar met een Alfa rij je anders dan een Opel en heeft dus ook meer onderhoud nodig!!

Als ik een Astra rij als mijn Alfa is de astra binnen de kortste keren naar de galemiezen.

Ik heb zelf namelijk een 2.3 V6 audi gehad en daarvan reed ik na half jaar compleet de voortrein in de soep, remmen, aandrijfassen, veerpoten, stuurhuis, draagarmen e.d.

Werkelijk alles rammelde eronder.

Na volledige reparatie was het na korte tijd weer hetzelfde verhaal.

Hij had pas 45.000 km op de klok.

Ik reed de audi als een Alfa en daar kon ie dus niet tegen, 3x nieuwe voorschijven en blokken gemonteerd die na 2 weken krom waren.

Elk merk doet waarin hij het beste is…….

• Alfa33QO=SaVaLi VIP'd Polo

Probleem bij het inruilen van je Astra is, dat half Nederland al zo'n auto heeft (gehad) en de auto dus op elke hoek van de straat aangeboden wordt.

Kijk je naar de prijs van onderdelen, ontloopt het elkaar nauwelijks.

Volgens mij is de rest van wat ik kwijt wilde al gezegd :D

Succes in en veel plezier met de Astra, wij zwaaien wel tijdens het genieten van de Alfa!

Ciao!

• ron

Leuke discussies altijd. Alfa onbetrouwbaar……………..Maar waarom lepeld Opel dan een Alfa disel in z'n modellen???????? Alfa roest…………….maar ik zie toch zat Opels met roest gaten. Opel waarde vast………………..Heb je het wel eens in % uitgerekend wat de afschrijving is???????? die blijkt dan het zelfde te zijn als van Alfa.

Met andere woorden. Ga in allebei een proef rit maken. en kies uit waar je een goed gevoel aan over hou.