Opel astra of alfa 156

• Jadekiss

ik wil 1 van deze 2 auto's gaan kopen maar ik weet niet welke kan iemand mij vertellen wat jij zou doen? en argumenten?

ik moet er veel km mee gaan rijden en ik wil gewoon de meest betrouwbare auto

hoop dat iemand me snel kan helpen! alvast bedankt !

• jaja

opel. maar niet de 17 dti. wel een 2.0 dti.

wil je toch een alfa koop dan alleen een diesel. jtd

• Jadekiss

Waarom dan????

• Andreas

Tel de Astra's en de Alfa's, en je hebt een aardig beeld. Denk ook nog even na of je nog kan herinneren dat er een Opel Astra langs de weg stond te wachten op de wegenwacht. Waarschijnlijk al aardig lang geleden.

Ik heb zelf een Astra gehad, voordat ik de grotere auto (bus) heb gekocht.

Prima auto die beslist heel erg betrouwbaar is.

• ed

Neem dan eerst ff een lascursus als je een Astra neem.En de Alfa is ook een betrouwbare auto.Maar dat ligt natuurlijk ook aan het onderhoud net als bij elke andere auto.

• Gert

Als je OPel Astra en Alfa 156 in 1 adem noemt, geeft dat eigenlijk al aan dat er geen keuze is. Ga voor de Astra.

Als je een Alfa hart zou hebben, zou je een dergelijke keuze niet voorleggen.

Groet,

Gert

• 33GTV33

Gert schreef:

>

> Als je OPel Astra en Alfa 156 in 1 adem noemt, geeft dat

> eigenlijk al aan dat er geen keuze is. Ga voor de Astra.

>

> Als je een Alfa hart zou hebben, zou je een dergelijke keuze

> niet voorleggen.

>

>

> Groet,

>

> Gert

Helemaal mee eens.. ga in zo'n geval lekker voor de astra!

• Selespeed.info

Inderdaad een rare vergelijking. Een Opel is -mede door de verkoopaantallen- een grijze mus in het verkeer en wordt door het merendeel van de rijders alleen maar gebruikt om voor A naar B te komen. Een Alfa valt op in het verkeer en de rijders zijn over het algemeen echte liefhebbers.

Daarnaast roesten Alfa's en staan ze constant langs de weg met pech: dus neem de Astra maar.

Zelf stap ik zo in ieder geval weer in mijn Alfa 156 1.9 JTD uit 2001 die net ingereden is (ten slotte pas 220.000km op de teller) en ga weer een lekker stukje rijden. Nu maar hopen dat er onderweg geen onderdelen afvallen door de roest en dat ik ook niet voor de eerste keer stil kom te staan langs de weg.

• ABS

Nieuw of tweedehands?

Ik ben van mening dat de Alfa je veel meer aan geld gaat kosten; afschrijving, onderhoud etc.

• Jadekiss

2e hands