Toyota Verso Dcat 2.2 7 pers.

  • Mizee

    In het bezit van een Toyota D-Cat 2.2 nu 3,5 jaar jong. Blij na aanschaf maar wat een ellende mee gehad en nog steeds mee. Motorvermogen wat wegvalt. Olieverbruik, lekkage aan het achterraam. Motor na een jaar werkelijk compleet uit elkaar geweest. Wat overigens pas na lang aandringen gebeurt bij de dealer. Zij vinden niet gauw iets vreemd. Nu weer wat nieuws, de motor gaat steeds meer herrie maken. In het verleden moest je echt moeite doen om hem stationair te horen draaien wanneer je in de auto zat. Tevens rookt en stinkt de auto ook ontzettend de laatste tijd. 4 feb 2012 bij de Toyota dealer geweest. Niets aan de hand was de mededeling. Wij horen niets vreemds!!!

    Wie herkent deze symptomen? Op de motor na is het verder een prima auto. Wel heeeeeel veel garagebezoeken gehad. Zou ik dit type auto aanraden aan iemand? NEE,

    Zou dit ook de reden zijn dat Toyota uit de top 3 van autoverkopen is geraakt vanwege de slechte betrouwbaarheid en geloofwaardigheid?

  • ImportBrink

    Goedendag,

    Al een tijd ben ik werkzaam in de autobranche, maar deze problemen met de Verso heb ik nog nooit eerder gehoord.

    Met vriendelijke groet,

    ░ImportBrink░

    www.importbrink.nl

    info@importbrink.nl

  • Mizee

    Geachte Import Brink,

    Voor alles een eerste keer. Dit is echter wel een bekend probleem bij Toyota. Ze erkennen het eerst uiteraard niet, maar uiteindelijk worden de problemen zo ernstig dat ze wel tot actie over moesten gaan. Het heeft o.a. te maken met de strakke zuigerveren en de op dat moment veranderende samenstelling van de diesel. Deze zou de zuigerveren extra snel doen slijten. Bijkomende euvels worden dan de brandstofinspuiting en alle daaropvolgende problemen hierdoor veroorzaakt. Ellende is dan niet meer te overzien. Het is natuurlijk nooit goed en zeker ook gevoelsmatig niet goed wanneer je als klant zo'n “nieuwe” auto hebt die al na nieuwaanschaf geheel door een dealer uit elkaar is gehaald om de ellende te verhelpen.

    Ik probeer deze auto te verkopen. Voor de rest is het een dankbaar verjaardagsonderwerp.

    Dank voor uw reactie en ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Mvg.

    S.A. Mizee