olie

• jolanda82

ik heb een vraag en ik hoop dat er iemand me kan helpen.

Ik doe een hele fles motorolie in mijn auto, maar elke keer na ongeveer een week of 2, begint mijn auto wanneer de motor draait, een tikkend geluidje te maken en wanneer ik een scherpe bocht maak dan gaat het olielampje aan. (alsof ik geen olie meer heb) terwijl ik dat dan nog 2 a 3 weken geleden gevuld heb???

Ik rij weinig met mijn auto, dus daar kan t niet aan liggen.

Weet iemand mij te vertellen wat dit is? En hoe t te verhelpen is.

• wiren

Hallo,

Heb je voordat je die hele fles olie in de motor hebt gegooid, ook eerst gepeild met peilstok? Want teveel olie kan je motor namelijk ook niet hebben.

Het kan zijn dat de koppakking lekt en er olie in de koelvloeistof terecht komt. Dus laat de koelvloeistof nakijken op oliesporen of hou een aansteker teken de oliepeilstok aan en kijk of het knettert, zoja dan zit er koelvloeistof in de motorolie en zal je koppakking vervangen moeten worden. Het tikkende geluid komt misschien van de kleppen door een tekort aan motorolie maar dat is moeilijk te zeggen.

• jolanda82

ja, ik heb de peilstok eerst gecontroleerd voordat ik er motorolie ingooide.

Ik heb er net 2 liter in gegooid, en de peilstok geeft aan dat t maar net aan t streepje komt.

kkan het zijn dat mijn motor teveel olie opneemt, omdat de motor kapot is?!