Hallo

Een Oom van mij heeft 2 problemen en mij gevraagd of ik op deze Forum een 2 vragen namens hem wil plaatsen.

Vraag 1)

Ik rijd een C5-2 1.6 HDIF Berline van bouwjaar 2007 en heb problemen tijdens het versnellen (tijdens gas geven) rond 1.500 omw./min. Het lijkt wel of de brandstoftoevoer wordt onderbroken. De auto hapert dan voortdurend; gaat als het ware stotteren. Is hier iets aan te doen? Dus bij 1000 toeren rijdt de auto perfect maar vanaf de 1500 toeren wordt die af en toe wat schokkerig.

Vraag 2)

Ik rijd al jaren C5 Diesel. Bij de vorige bleken de achterremmen vast te zitten bij km-stand 60.000. Dit had tot gevolg dat de remschijven geslepen moesten worden en de remblokken moesten worden vernieuwd. Voorst moesten de klauwen worden rechtgezet. Dit zou het gevolg zijn doordat er twee soorten materiaal (as en bus) zijn toegepast, die contact (thermisch) maken met elkaar, en daardoor zijn gaan roesten. Deze verbinding is bij aflevering (af fabriek) niet gesmeerd. Zijn er meer (C5) rijders met dezelfde ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties.

Pascal