accu lampje

• Feikje

Hallo

Ik heb een Seat Leon van 2002.

Vanavond begon het lampje van mijn accu te branden, de stuurbekrachtiging viel uit, maar de auto loopt wel gewoon. De auto kan ook gewoon gestart worden.

Ligt dit aan de accu en het koude weer? Of ligt dit aan iets anders?

Met vriendelijke groeten

• Wiren

Als je acculampje brandt, betekent dat meestal dat je dynamo dan niet (goed) bij laadt. Dat kan meerdere oorzaken hebben, bv losse multiriem/v-snaar, versleten koolborstels of een defecte spanningregelaar.

Nu kan je misschien nog wel starten maar als je accu niet wordt bijgeladen, zal dat ook een keer ophouden.

Dat je stuurbekrachtiging ook uit is gevallen duidt ook op een gebroken of loszittende multiriem/v-snaar (alleen van toepassing bij hydraulische stuurbekrachtiging).

• Feikje

Bedankt voor de reactie!

Het was een kapotte spanrol.

• Walterbos

Ik heb een Citroen Xsara.

Ik heb tot nu twee keer kortstondig last gehad van het volgende:

De elektrische deurvergrendeling werkt niet (alleen handmatig een voor te openen). Eenmaal in de auto werken de volgende functie niet: richtingaanwijzer, elektrische ramen, airco, alarmlichten, radio en ruitenwissers.

Het vreemde is dat ik de auto wel kan starten, dat de verlichting het doet en ook de stuur- en rembekrachtinging doen het.

Tijdens het rijden blijft het accu waarschuwings lampje branden.

Als de auto daarna een poosje stilgestaan heeft en ik vervolgens weer ga rijden doet alles het weer.

Weet iemand wat hier aan de hand is ?.

Alvast bedankt voor je reactie.

• wiren

Misschien een losse massakabel (niet van de accu), of even laten uitlezen.