Motor verbruikt koelvloeistof

• John

Beste mensen,

Ik overweeg een Porsche 911 te kopen, maar in de advertentie staat vermeld dat ‘de motor koelvloeistof’ verbruikt.

Kan iemand mij vertellen wat dit kan inhouden, en of reparatie van een dergelijk iets mogelijk is, en kostbaar is ?

Alvast dank,

Groeten John

• Ron

Dit houd in dat er ergens een lek is waarschijnlijk inwendig, meestal de koppakking.

• porsjevilozoov

Een Porsche 911 is luchtgekoeld……

• John

Niet teveel vakjargon…….

Is het iets ernstigs of toch goed te herstellen ? Ja, sorry ik heb er echt geen verstand van….

• Ron

Klop wat de vilozoov schreef de 911 is luchtgekoeld en heeft dus geen koelvloeistof. Weet je zeker dat 't een 911 is?

• John

Volgens de advertentie bij www.franssen-autos.nl wel.

Ik vind de prijs wel laag…. vraag me af of er iets mee is.

• Ron

Het is een 996 een opvolger van de 911 en heeft inderdaad een watergekoelde motor. Als hij koelvloeistof verbruikt wil dit zeggen dat er een lekkage is, als dit uitwendig is was het een kwestie van een pakking vervangen, bij een inwendige lekkage moet je denken aan een lekke koppakking of een scheur in de cillinderkop.

En dat lijkt me een dure reparatie.

• John

bedankt voor je hulp tot zover Ron ! Wat vind jij wat de prijs zegt over het defect ? De auto is toch goedkoop geprijst he ? Zou jij zoiets adviseren te kopen, of handjes vanaf houden ?

• Wiren

Een beetje autoverkoper zou het euvel eerst hebben gerepareerd voor deze aan de man te brengen.

Als je 'm echt wilt hebben zou je de verkoper kunnen vragen het euvel dan wel eerst te verhelpen.

Vraag de verkoper de lekkage te specificeren.

Of laat een aankoopkeuring doen bij de ANWB of DEKRA.

• Ron

Heb eens op www.gaspedaal.nl gekeken prijs ligt €11000,– lager dan andere, of de reparatie dat ook kost?

Laat je eerst eens van franssen vertellen hoe en wat er aan de hand is, en wat ie eventueel gerepareerd moet kosten. Dan kun je altijd nog bij een garage informeren.