Kilometerregistratie 2009

  • Berry

    Ik had eerst zo'n kastje van Trevler. Is niks. Zat maar te rotzooien met sigarettenaansteker. Heb nu de test gedaan op www.pocketkings.nl. Handig tooltje. Wie heeft ervaring met kilometerregistratie via telefoon? Ben het nog niet eerder tegengekomen. Werk met Vodafone PDA….Komt trouwens wel mooi Excelbestandje uit. Heb dus een Trevler te koop :-).

  • Arjan

    Hoi,

    Ik sta op het punt om een Trevler te bestellen.

    Nu lees ik jouw ervaring. Wat mankeert er precies aan de Trevler, dat jij 'm kwijt wilt?

    Je zou me er erg mee helpen als je een berichtje terug wilt sturen.

    Groeten,

    Arjan

  • Berry

    Hey Arjan,

    Het probleem met die Trevler is dat je altijd zo'n kastje bij je moet hebben. Ik vond het gewoon irritant om en mijn PDA, en mijn TOMROM en mijn radio/cd speler er ook nog een kastje bij te hebben. Ook zit je te hannessen met die sigarettenaansteker.

    Ik vond die bewegingssensor ook niet geweldig. Heb het wel eens gemeld, maar het gesprek liep op niks uit.

    Het idee is grappig, maar de techniek / totaalpakket is niet het-je-datje. Dat van die pocketkings.nl op je mobieltje is stukken makkelijker….zit tijdens vergaderingen ofzo ook wel mijn registratie op mobieltje te doen. Ik heb sinds kort een ander mobieltje met sneller internet…scheelt wel. En of ik die Trevler nog heb……na hem op marktplaats te hebben gezet….en hem niet heb kunnen verkopen heb ik hem meegegeven met mijn neefje die er een wannabee- i-pod van heeft gemaakt haha.

    Laterss….

  • Daniel

    Grappig, ik gebruik de Trevler naar volle tevredenheid!

    Ik heb standaard een 12v aansluiting in de kofferbak, en de Trevler heb ik onder de hoedenplak gelegd…klaar…nooit meer omkijken naar. Ideaal.

  • Rene

    Ik wist niet van het bestaan van mogelijkheden mobielinternet. Die Trevler is inderdaad een handig ding, alleen moet je wel keer op keer controleren of hij de rit heeft geregistreerd. Ik ben een keer wat ritten kwijtgeraakt doordat hij kennelijk geen verbinding ofzo heeft kunnen maken. Voor je het weet ben je een week verder. Ik heb begrepen dat dit ook te maken kan hebben met de bewegingsmelder. Wie heeft er nog meer ervaringen met zoiets als Pocketkings.nl of een andere mobiele dienst….

  • Daniel

    Vergeleken met km-registratie apparatuur (zoals Trevler, maar ook andere black-boxen) komt de Pocketkings software mij wel heel primitief over, tenzij ik iets gemist heb…wat is het verschil tussen een bloknote en een pen en registratie via de telefoon op deze manier? Volgens mij is dat geen km-registratie maar km-administratie.

    Ik heb een mobiele telefoon met ingebouwde gps ontvanger…als het daarmee zou werken dan ben je al weer een stap dichter bij geautomatiseerde registratie. Software zoals Google Maps op je mobiel gebruikt zelfs de GSM masten om je locatie te bepalen…dus het moet toch echt wel makkelijker kunnen dan zelf alles inkloppen lijkt me.

  • Renate

    Bij ons in het dorp heb ik met mijn gps al geen ontvangst! Is dan zo Trevler wel aan te raden. De verbinding komt pas 10 km verder tot stand.

  • Arjan

    Ik heb sinds een maand de Trevler in gebruik en ben er heel erg over te spreken.

    In het begin een paar keer een ‘spookritje’ van 1 minuut gehad midden in de nacht, maar sinds de verbinding na ongeveer 2 dagen gebruik helemaal goed werd heb ik geen problemen.

    Ik raad iedereen de Trevler aan, zeker wanneer je een pro-abonnementje overweegt, je kan dan excel bestandjes downloaden met je ritten waarop je kan klikken om de route helemaal te bekijken die gereden is.

    Uiteraard kan je de links uitschakelen wanneer je de excelbestanden als bewijs voor de belastingdienst gebruikt.

    Wil je meer weten?

    Mail me even, ik ben inmiddels ervaringsdeskundig en enthausiast.

    Groet,

    Arjan

  • Danny Smits

    Je kunt grofweg op drie manieren je administratie doen;

    - handmatig op papier

    - handmatig met hardware (waaronder Trevler, en anderen)

    - automatisch (de blackbox, bijvoorbeeld V-tron)

    Voordeel van de laatste is ook dat je bij diefstal je auto weer terug kunt vinden en er geen omkijken naar hebt. Je ziet steeds vaker dat er gekozen wordt voor een ingebouwd systeem omdat zelfs autosleutels gekraakt worden http://www.v-tron.nl/nieuws/12/belgen+kraken+digitale+autosleutel/.

    Voor de kleine portemonnee loont optie 1 nog altijd het meeste hoor!

  • Pieter

    Ben ook op zoek naar een programma op Nokia E71 met ingebouwde GPS. Is hier niet een handig tooltje voor ontwikkeld die een kilometerregistratie een automatisch doet.