A13

  • Jan

    Hoi,

    Je kiest er zelf voor om in de file te gaan staan, je kunt of verhuizen of een andere baan gaan zoeken.

    Zeur niet zo en neem actie !

    Grt,

  • Sylvia

    Kan iemand mij iets uitleggen,ik heb rijkswaterstaat ook gemaild maar nog geen reactie.

    Ik sta nu al ruim 6 jaar DAGELIJKS in de file op de A13 van den haag naar rotterdam en ben soms een uur bezig om thuis te komen met 35 km rijden….

    Dat langzaamrijden begint al om 1500 uur smiddags en gaat door tot knooppunt kleinpolderplein en tot een uur of 1900 ..

    Hoe kan het nu dat hier niks aan gedaan wordt,ik bedoel,er zijn maandelijks miljoenen en jaarlijks miljarden ? aan wegenbelastinginkomsten en ook van de benzine accijnzen kan men in den haag volgens mij wel iets doen.

    De vluchtstrook is vrij,maar als een vluchtstrook in sommige delen van het land wel als spitsstrook gebruikt worden waarom gebeurt dat hier dan niet vraag ik me af.

    Alternatieve routes nemen zijn er in feite niet,via het westland staat ook alles al vast,onbegrijpelijk,om 1500 uur smiddags….

  • Sylvia

    Hollanders zijn echt grappig volk, van de 100% autos die in de file stilstaan zit 95% helemaal in zijn uppie in de auto,wat een trieste zaak.Als de helft zou poolen,wat wij wel doen,zou dit ook heel veel schelen.

  • Jan

    Hoi

    Ik rij dagelijks Scheveningen - Vlaardingen v.v. ook een keer per 5 weken een heel weekend.

    Ik pak meestal de A13, maar ‘s-middags ri. Rotterdam op de A13 is een regelrechte ramp. Als ik avonddienst heb ( ga rond 16 uur een collega oppikken, ook wij carpoolen ) rij ik via het Westland en dan de A20. ’s-Avonds rond 24 uur natuurlijk weer terug via de A13 ( indien geen wegwerkzaamheden ) Ik weet niet waar jij heen moet, een alternatief voor de A13 ri. Rotterdam 's-middags is de A4 geheel afrijden en dan langs de Gaag via Maasland naar de A20, Zul je ongetwijfeld hebben uitgeprobeerd, zo niet probeer deze route eens.

    ( Vandaag. vrijdag stond er richting Vlaardingen via de A13 en A20 bijna 17 km file totaal ! Te gek voor woorden ) Alleen richting Clausplein wordt de vluchtstrook als spitsstrook gebruikt tot Delft Zuid, de andere kant op niet, inderdaad heel vreemd ………

  • Sylvia

    Ik vindt het frustrerend dat men zoveel wegenbelasting en benzineaccijnzen betaald en er gewoon geen oplossing komt,dit allemaal maar tientallen jaren slikt,ik snap het gewoon niet.

    Een oplossing zou zijn de vluchtstrook open te zetten vanaf 1500 uur tot 1900 van den haag naar rotterdam dus.Heb je 4 ipv 3 banen.Kunnen bv. al die pokkevrachtwagens ook aan de kant.

  • Jan

    “Pokke vrachtwagens” vind ik wel wat ver gaan. Zonder vrachtwagens heb jij geen brood op de plank, erg simpel om dit uit te drukken. Schrijf es een brief naar Rijkswaterstaat over die spitsstrook of naar Eurlings of ie wil opschieten met die verlengde A4 naar het Kethelplein. Een spitsstrook ri. Rotterdam zal weinig uithalen met het huidige verkeersaanbod, gespreide werktijden kan helpen, nu gaat iedereen tegelijkertijd naar het werk en weer huis, geldt ook voor jou dus ……

  • Sylvia

    Beste Jan, hoe gespreidener werktijden nog meer kan men hebben als je volcontinue diensten draait.

    Bovendien heb ik 2 weken geleden een mail gestuurd naar rijkswaterstaat en nog geen antwoordt, dus ik wacht af.

    En die verlengde A4…man dan zijn jij en ik al dood en begraven…

  • Jan

    Ja ik weet het. Gister ruim een uur onderweg geweest over 33 km, via het Westland, dat was ook weer een drama. Waar werk jij dan ? Ik werk onregelmatige tijden bij een groot transportbedrijf in Vlaardingen Vulcaanhaven, vlakbij de Beneluxtunnel. Ik ga de route via de A4 en Maasland es proberen.

  • Sylvia

    Ik moet in ieder geval uit den haag centrum komen.Heb van collegas gehoord dat helaas de a4 via westland-maasland ook megadruk is om 1500 uur smiddags (!)

    Je staat machteloos,ik zou ook wel mensen mee willen nemen in me autootje,poolen en zo,als je in de file staat moet je je eens bedenken hoe belachelijk we bezig zijn allemaal,echt 90% zit helemaal alleen in zijn auto…ergens klopt dit toch niet man

  • Erik

    Die Rijkswaterstaat doet ook maar wat, ik weet dat op de a13 automatisch de signalering naar 70 gaat vanaf een uur of 3 smiddags…zogenaamd om de doorstroming te verbeteren, het werkt voor geen meter.

    Die spitsstrook moet vrijblijven vanwege het lijntje naar het koninklijk huis zeker

    Die a13 is een hellroad !