Schrijver: j.c. van roon
(ipnr: 86.92.142.70)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Is deze review waardevol?
Review over Toyota Avensis Verso D4D 2004
Geschreven op: 7-8-2008
Met verbazing heb ik alle verhalen gelezen over het afslaan van de motor en het lampje wat dan gaat branden. Wel vervelend als je net op de Brienenoordbrug staat (2 keer). Motor in de noodloop, daarna uitzetten, wachten 1/2 minuut en starten en weer rijden. Garage weet er geen raad mee. EGR klep en gasklep gereinigd (was het niet) De code is steeds het zelfde (electric system turbocharger). Uit ervaring weet ik dat zolang het blauwe lampje brandt je geen extra gas moet geven, maar ja je rijdt wel eens een hoge brug op binnen 5 minuten na vertrek. Bij warme motor doet het zich niet voor. Vraag me af of toyota dit allemaal leest en weet. Verder een fijne grote auto, sinds 9 maanden in bezit. Heel praktisch voor transport van spullen en netjes afgewerkt.
als iemand de oplossing van het m m lampje heeft graag reactie naar jvroon@hetnet.nl
Pluspunt(en)
ruimte afwerking
Minpunt(en)
motormanagement lampje
Schrijver: Nolleke
(ipnr: 83.128.31.167)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Review over Toyota Avensis Verso
Geschreven op: 19-7-2008
Erg praktische toyota, rijdt heerlijk goed overzicht. Jammer dat de navigatie erg snel achterhaald is. Mijn navi is van 2004 en mist nu al een hoop. Nieuwe dvd kost gewoon teveel. Enige wat hij mist is getinte ramen achter, cruise control en eventueel full map navi. Met caravan (1500kilo) geen problemen tot nu toe hoop dat dat zo blijft. Vermogen perfect. Schakelt prima radio geluid goed. Mogelijkheden stoelen perfect ook de extra opbergmogelijkheden.
Pluspunt(en)
Gebruiksmogelijkheden
Minpunt(en)
motor houdt in/ stottert soms
Schrijver: Schoor
(ipnr: 85.145.76.170)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 4-8-2008
Heb een avensis verso 2.0 D4-D 2003. Ik heb twee problemen. Het lampje electrisch systeem motor gaat regelmatig branden en de motor valt dan op de veilige modus. De turbodruksensor is vervangen echter zonder resultaat.
Hij krijgt de caravan van 1100 kg op een kleine helling (4%) amper omhoog getrokken.
Heel jammer want ik ben verder tevreden over de auto. Wie kan mij adviseren? m.vanden.schoor@wanadoo.nl
Pluspunt(en)
ruimte
Minpunt(en)
motorstoring trekken van caravan
Schrijver: Gerjan Apeldoorn
(ipnr: 213.84.117.2)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 29-7-2008
Vanaf feb. 2008 dit jaar (De diesel is nu 5 jaar oud met ca. 180.000 km) zit er al een probleem in, dat bij te snel willen optrekken het Motormanagement lampje gaat branden.
Op dat moment slaat de motor niet af maar heeft geen trekkracht meer.
Na het uitzetten van de motor, 3 sec. wachten, kan de motor weer worden gestart en is er weer ‘trekkracht’.
Het is ontstaan vanaf het moment dat bij het toerental van ca. 2500 de motor bij iedere versnelling even inhoudt.
Na het schoonbmaken van het ‘luchtgedeelte’ rijdt de auto weer fantastisch maar na ca. 700 km beginnen de problemen opnieuw.
Tijdens onze terugrit uit Hongarije (met vouwwagen) hebben wij het probleem 2x gehad. Dit gebeurde 2x bij een inhaalaktie en gelukkig liep alles goed af. In zo'n situatie doet de motor niets meer en moet je zo snel mogelijk naar de linkerbaan.
Tijdens de gehele terugweg moesten wij heel rustig optrekken. De garage weet het niet meer..
Ik ben al 5 keer terug geweest en word er nu toch wel een beetje ziek van.
Wie kan mij en de garage helpen??????????????????????????????????????????
Pluspunt(en)
7 stoelen
Minpunt(en)
afslaan
Schrijver: W.Dekker.
(ipnr: 77.160.234.129)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 21-7-2008
Graag zou ik meer willen weten over het schoonspuiten van een verstuiver of iets dergelijks wat bij de verso van de hr Vogel is gebeurd(02-07-08). Ook ik had op weg naar cz problemen met uitvallen van mijn diesel, De reis heb ik na de problemen vervolgt door niet in de 5de versnelling te rijden, op deze manier hebben we de heen en terug reis zonder weigering van de auto kunnen vervolgen.
Pluspunt(en)
Ruim
Minpunt(en)
het afslaan motor
Schrijver: H. Kuijs
(ipnr: 83.81.94.51)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 17-7-2008
Heb 'm inmiddels 5 jaar en nog steeds perfect. Dieseluitvoering is lekker zuinig. Heb ´m nieuw bewust met grijs kenteken besteld. Matras op maat gemaakt achterin, amerikaanse suv-tent eraan en je
hebt ‘n mini-camper. Jammer dat ie uit ’t programma is. Lekkere stoelen, heerlijk de ruimte. We rijden 'm gewoon op!!!
Pluspunt(en)
RUIMTE
Minpunt(en)
Achteruitversnelling
Schrijver: jan
(ipnr: 82.168.200.36)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 5-7-2008
Ook ik had last van het lampje op het dashboard, blijkt dus gewoon aan de benzine te liggen ,als je een keer bij een ander merk gaat tanken heb je grote kans dat het lampje gaat branden , deze gaat na een aantal keren starten vanzelf weer uit en dus niet zoals bij toyota spiering een nieuwe computer in laten bouwen voor 1500 euro, die ze toevallig nog hebben liggen, maar gewoon luisteren naar de medewerkers van de anwb wegenwacht
Pluspunt(en)
de gehele auto
Minpunt(en)
toyota spiering r'dam
Schrijver: R.F. Vogel
(ipnr: 194.151.220.24)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 2-7-2008
Inmiddels al weer geruime tijd de 2e eigenaar van mijn 2e TAV(D4D). Erg jammer dat hij er uit is. Prima reiswagen met space en krachtige motor. Ook mij is het caravantrekken en stil komen te staan niet vreemd, maar een Franse dealer heeft dit als service definitief weten te verhelpen. (Schoonspuiten van een soort verstuiver die zich vlak onder de voorruit, rechts in het motorcompartiment, bevindt)
Pluspunt(en)
Ruim & Betrouwbaar
Minpunt(en)
Blikkerig
Schrijver: henry
(ipnr: 80.60.221.87)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 21-1-2008
ook mijn toyota gaat af en toe stationeer lopen
en het lampje van motorstoring gaat branden.de dealers komen er niet uit wat het is,en volgens hun de importeur ook niet.
een universele garage heeft enkele drukkleppen in de brandstofpomp
vervangen,het is nu wel veel beter geworden maar af toe heeft hij het nog wel.
verder een erg fijne auto.
Pluspunt(en)
ruimte
Minpunt(en)
slaat af bij hoge belast.
Schrijver: marc
(ipnr: 194.78.50.218)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Review over Toyota Avensis Verso 2003 D4D
Geschreven op: 3-1-2008
Na 4,5 jaar nog geen enkel probleem ervaren! Degelijke, robuuste, snelle, ruime wagen met heel acceptabel verbruik (2.0 D4D).
enkele details kunnen beter : versnellingspook zit iets te ver naar achteren, schakelen nogal ‘knotserig’, geopende ramen rammelen bij het rijden
Concurrerend merk (F..d) was destijds 5000 EUR goedkoper, doch wegens kwaliteit van deze ‘Averso’ is ie de meerkost waard!
Pluspunt(en)
degelijkheid, acceleratie
Minpunt(en)
design
Schrijver: a v schijndel
(ipnr: 77.250.180.233)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Review over Toyota Avensis Verso 2004
Geschreven op: 20-11-2007
perfecte auto ,alleen krijg niks met je motormanegmentlampje want dan weet zelfs de dealer het niet meer 30 uur aan gesleuteld niks kunnen vinden van de storing??4 weken bij de dealer gestaan?we weten niet wat de oorzaak is??het zal wel de beste auto zijn maar de monteurs niet zo te zien
Pluspunt(en)
ruimte
Minpunt(en)
electronica
Schrijver: sam
(ipnr: 213.119.60.86)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 11-8-2007
BETROUWBAAR EN DEGELIJK!MINDER GOEDE REMSCHIJVEN VOORAAN:durven wel eens vroegtijdig krom te trekken waardoor trillingen in stuur en rempedaal.Blijkt bij meerdere Toyotamodellen zo te zijn.Ook vervangschijven( origineel en Brembo )brengen weinig soelaas.Verder compleet foutloos en werkelijk geen enkel defect na150.000km.TODAY TOMORROW TOYOTA!alvast wat mij betreft.En als het even meezit een Lexus!
Pluspunt(en)
betrouwbaarheid comfort
Minpunt(en)
remschijven voor
Schrijver: Jos
(ipnr: 86.86.188.182)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 20-7-2007
Structureel heb ik de volgende problemen met mijn Avensis Verso (diesel):
- motor slaat tijdens het rijden af wanneer er een caravan achter hangt (lampje electrisch circuit/turbocompressor gaat branden). Als ik auto stilzet en opnieuw start kan ik gewoon weer rijden.
- trillend stuur.
- verweerde licht metalen velgen.
Pluspunt(en)
ruime auto
Minpunt(en)
tchnische mankementen
Schrijver: Beuckeleers John
(ipnr: 84.195.45.179)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 30-9-2007
Ben zeer tevreden van de wagen ik heb mijn Toyota nu al meer als drie jaar en heb nog geen enkel probleem ondervond hij bolt als een trein
Ik heb vijf kinderen en er is plaats zat voor ons allemaal plus de bagage
ZEER DEGELIJKE AUTO
Pluspunt(en)
Ruime auto
Minpunt(en)
Stuur niet regeblaar in de diepte
Schrijver: Marcel Kemp
(ipnr: 86.90.71.134)
Beoordeling:
Comfort
Degelijkheid
Prijs
Uiterlijk
Geschreven op: 21-8-2007
Drama in de bergen, motor slaat af bergopwaarts met caravan erachter. Motor management lampje gaat aan, na contact uit en aan konden we weer verder. Dit gebeurde wel 10 keer van Barcelona naar Parijs.
Pluspunt(en)
ruime auto
Minpunt(en)
na 180.000 km lawaaierige motor
Zoals jullie kunnen lezen zijn wijn de enige met dit probleem.
Deze info komt van:http://www.topproduct.nl/item/86F55A43-56A2-4B10-BA61-3C4174CA71C1/Toyota-Avensis-Verso.htm