LPG en kilometerstand

• Loekie

Onze Daewoo Nexia automaat uit 1996 rijdt op LPG. De km-stand is inmiddels 237.700.

Volgens mijn man is dit erg veel voor LPG.

De auto rijdt nog altijd prima en is in december ook goedgekeurd. Hij wordt alleen nog voor privé-ritten gebruikt en dat zijn maar weinig kilometers (zo'n 3000 per jaar).

Vraag is eigenlijk of dit nu echt zo extreem veel is voor een LPG-auto.

Zelf wil ik dit bakkie liever nog niet kwijt en wil er eind augustus nog mee naar Normandië, maar heb natuurlijk ook geen zin in problemen onderweg ….. :D

Groetjes,

Loekie.

• charles

als de auto beetje netjes is onderhouden

optijd zijn beurtjes heeft gehad endergelijke

en met een beetje net rijgedrag ken een auto op zijn slofjes een miljoen kilometer maken hoor

• Loekie

Hij heeft inmiddels een beurt in de garage gehad en kan inderdaad best nog een tijdje mee. Weinig problemen geconstateerd en wat eraan mankeerde is verholpen.

We kunnen dus met een gerust hart op vakantie.

Maar een miljoen km zal een LPG-auto niet snel redden ben ik inmiddels wel achter …. ;)

• sander zzp'er

Die km stand met lpg is begrijpelijk, Er is niet voor niks gas in gezet.

Ik zou als ik u was de tank er uit laten halen als de auto nog maar 3 dzn km pj rijd.

Dat zou aan merkelijk schelen in de WB of het moet been ilegale tank zijn

• Loekie

Hoi Sander,

Het is wel een G3-installatie, dus het scheelt maar weinig in de wegenbelasting.

Betaal nu 135 euro per kwartaal en anders wordt het 100 euro per kwartaal.

Voor het verschil kan ik toch stukken goedkoper tanken en nu hij weer op en top is na de beurt durf ik ook weer langere ritten te maken ermee.

Ik ben erg gehecht aan deze auto, het is ook nog eens een automaat, rijdt echt heerlijk.