haar uit uitlaat auto!! Wie kent dit probleem???

• murfje

Wie kan mij helpen?

Gisteren, na ongeveer 300km gereden te hebben, kwam er allemaal haar (touw of draad) uit mijn uitlaat. Ik weet niet hoe je dit noemt, draad, haar of touw oid. Het zat nog vast in mijn uitlaat, anders had ik gedacht dat ik het een en ander had overreden :-).

Ik kon er een heel lang stuk uittrekken. Ik heb mijn auto weer gestart waarna er een zwarte rookpluim uitkwam. Het haar oid was grijs/zwart van kleur en er zaten ook kleine roetdeeltjes bij. Wie weet wat dit kan betekenen???

Alvast dank

Murfje

• Ron

Het haar zoals je het noemt is een absorptiemiddel om het geluid te dempen, als er meer uit komt zal het geluid harder worden. Verder kan het geen kwaad.

• werner

heeft dit niets met de katalysator te maken? ik merkte dit vandaag namelijk ook op en was namelijk bang dat misschien de katalysator kapot zou zijn en deeltjes loslaat, ik merk verder niets aan mn uitlaat, wat eruit komt is inderdaad haar van bijvoorbeeld een pruik, het is verder geurloos. als ik mijn uitlaat voel kan ik er nog meer uithalen. is dit echt enkel een soort dempwol?

• Janse

Ik heb hier ook last van, mijn corsatje maakt een hard geluid als ik over de 50 ga.

Betekent dit dat het door te weinig dempwol heb? het geluid wordt wel minder als ik links de bocht om rij?