Ik heb in december mijn rijbewijs gehaald. Ik heb in de peugeot 206 van mijn pa al een aantal keer gereden en dat was geweldig. Ergens dit jaar wil ik voor een eigen auto gaan. Ergens dit jaar kan in mijn geval ook ‘heel gauw’ betekenen .

Nou heb ik al een garage op het oog, die ik aan alle kanten vertrouw. Een zeer eerlijke en vrij kleine garage waar zowel mijn broer, mijn vriendin als heel veel kennissen prima autotjes weg hebben.

Ik wil absoluut voor een lekker compacte auto gaan,heb echt niks met grote autos , nergens voor nodig. Ik heb al behoorlijk op internet zitten kijken en ben bij de garage langsgeweest.

Hij had bijvoorbeeld een leuke 205 staan, voor 850 euro, echt geen geld…echter vond ik persoonlijk het model niet echt geweldig mooi.

Als het even kan wil ik een niet al te ‘vierkante auto’ . Om het maar zo te zeggen…het moet wel een beetje rond zijn, dan kom je bij de 106 en 306 …echter liggen die dan gelijk in de 2500 euro. Een zeer groot verschil qua prijs.

Hier valt echter weinig verder over te vragen, want ik zal toch echt voor mezelf moeten gaan uitmaken of ik nou een goedkope wagen wil en die er minder mooi uitziet of echt even doorsparen om voor een echt mooiere te gaan, qua uiterlijk ook vooral dan. Wat ik me wel afvraag.

Een 205 , bouwjaar 95 bijvoorbeeld…als je die vergelijkt met een suzuki alto uit ook 1995….qua alles is de 205 zeker veel beter? Mijn vriendin heeft zelf een suzuki alto,het maakte haar niks uit hoe ie eruit zag, persoonlijk vind ik het qua uiterlijk een niet al te mooie auto…EN ook

wanneer je op de snelweg rijd en je gaat 120, dan merk je gewoon dat dat niet al te lekker gaat. Hoe zit dat met de 205?