eerste auto welke ?

• patrick-vn

Hey,

Ik weet het echt niet meer inmiddels. Ik heb nu een tijdje mijn rijbewijs en wil een auto aan gaan schaffen. Ik wil er tussen de 6000 en 8000 euro aan uitgeven. Maar nu heb ik geen id wat ik wil en wat een beetje goed is. Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken.

Wat ik zoek is: Sportief model, betrouwbaar, niet meer dan 100.000 km, liefst cruise control liefst ook een beetje pit erin (ja je bent jong). Maar er is zoveel keus … Ik heb o.a. al naar een ford focus, opel astra en seat ibiza zitten kijken.

Waar moet je onder andere opletten bij aanschaf van een 2e hands auto. Ben niet zo thuis met auto's (de binnenkant dan)

Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen.

Gegroet

• fred

wat dacht je van een VW golf ? leuk autotje en je kan hem leuk opbouwen met spooilers waar je op moet letten :

koop hem niet bij een handelaar ,deze zijn niet te vertrouwen . ze kopen auto,s heel goedkoop in zoals schade auto,s en auto,s die apk zijn afgekeurt EX leas auto,s deze laten ze voor weinig maken (niet goed) en verkopen ze weer voor een flinke prijs door . ze draaien km standen terug en verkopen auto,s met APK terwjil hij niet goed gekeurd had mogen worden ze zehggen dat je garantie krijgt maar als er wat mankeert aan de auto zijn ze niet thuis en word je afgescheept

het beste is om hem bij een daeler te kopen ,je betaald wel iets meer maar deze geven wel garantie

en wat die ford betreft koop dan die opel of die seat ,deze zijn betrouwbaarder dan ford

• Ron

welke auto je ook kiest en waar je hem ook koopt laat een aankoopkeuring doen door de anwb of dekra.

• p.v.bokhoven

Hoi fred,

Wat je zegt over ex leas,klopt niet de leas zijn tot de laaste km in onderhoud geweest,en GOED,maakt voor de klant en zeker voor het leas niks uit heb zelfs leas die eissen dat onderhoud gebeurt.

ik heb niks met wie dan ook te maken,daar bedoel ik leas,merk,garage,s,

ik koop de laaste jaren nieuw, maar daar zit ook wel eens zoals we dat noemen,

een zieke tussen wat voor merk ook, geluk moet je hebben,

groetjes piet.fred schreef:

>

> wat dacht je van een VW golf ? leuk autotje en je kan hem

> leuk opbouwen met spooilers waar je op moet letten :

> koop hem niet bij een handelaar ,deze zijn niet te vertrouwen

> . ze kopen auto,s heel goedkoop in zoals schade auto,s en

> auto,s die apk zijn afgekeurt EX leas auto,s deze laten ze

> voor weinig maken (niet goed) en verkopen ze weer voor een

> flinke prijs door . ze draaien km standen terug en verkopen

> auto,s met APK terwjil hij niet goed gekeurd had mogen worden

> ze zehggen dat je garantie krijgt maar als er wat mankeert

> aan de auto zijn ze niet thuis en word je afgescheept

>

> het beste is om hem bij een daeler te kopen ,je betaald wel

> iets meer maar deze geven wel garantie

>

> en wat die ford betreft koop dan die opel of die seat ,deze

> zijn betrouwbaarder dan ford

• henk

Ik zou eerst een goedkope barrel kopen. Waarom ? Omdat je nog amper ervaring hebt en rij je er een deuk in dan maakt dat niet zoveel uit. Je leert er wel van. Een mooie auto moet je pas daarna kopen. Het is gewoon zo dat je in de eerst jaren de grootste kans maakt op brokken.

• fred

wat ik met ex leas auto,s bedoel is dat een leas auto meestal veel km heeft gereden . en dat een handelaAR DEZE KM STAND TERUG DRAAID