auto helemaal kapot???

• rabba

Hallo, graag zou ik van wat deskundigen tips krijgen voor het volgende probleem:

mijn auto rijdt alleen nog in de 3. Das erg lastig want de 1,2,5,achteruit zitten helemaal vast. In de vier lijkt het net of hij in de vrij staat. In de vrij rijdt hij juist net als in de derde versnelling.

Wat kan dit zijn? Ik hoor al iets over koppeli nbgsplaten? Wat is nu wijsheid. Naar de garage of is de auto helemaal kapot?

groetjes rabba

• Ron

Als de motor stil staat gaat ie dan ook niet in de versnelling?

Ligt mischien aan de bedieningstangen van pook naar versnellingsbak.

• rabba

Hee bedankt voor je reactie. Ik moet er in ieder geval mee naar de garage! Ja, als iestilstaat doet ie het ook niet.

bedankt groet rabba

• sander

Vertel eens wat merk en type auto je hebt, en wat is het bouwjaar.

Ik denk dat de bak aan strond is.

• capodvilozoov

Waarschijnlijk heeft het niks met de bak te maken, maar alles met de overbrenging pook-bak.

• henk

Geen paniek, ik denk dat de schakel geleider naar de versnellingsbak versleten is. Dat is een mechanisme dat werkt via een bolletje en holletje, om het zo maar te zeggen. Net als een arm die uit de kom is. Door het vele schakelen slijt het en op een gegeven moment schiet het bolletje uit de kom. Sommige versnellingen zitten dan vast. Gaat je ongeveer 200 EURO kosten.

• ruud

hallo

ik heb het zelfde probleem,alleen de 1/2 en de achteruit doen het nog.

3/4/5 gewoon vast gebeurd niks mee.

heeft iemand tips? over een maand zouden we er mee op wintersport moeten.

het is een megane 1.9 dti uit 8/1999

grt ruud

rjwjanssen@zeelandnet.nl