Aankoop nieuwe auto in 2007 slim?

• Yolanda

hallo,

Wie, O …wie kan mij helpen?

Ik heb eind november een nieuwe Renault gekocht.

Nu zij de dealer dat de levertijd wel 100 dagen kon duren (feb 2008)…..dus ik deze auto besteld.

nu wil het zo dat ik afgelopen week een berichtje van de dealer kreeg , met de mededeling dat de auto in de tweede week van december afgeleverd kan worden.

Jammer dacht ik gelijk, ik wilde de auto pas in het nieuwe jaar hebben, dit ivm het kenteken, bouwjaar en ten naamstelling. deze komen dan op het nieuwe jaar te staan (scheelt met inruil)

wat is nu wijsheid?

kan iemand mij advies geven?

1e

De auto toch pas in januari laten afleveren, met het bouwjaar op 2007 en de ten naam stelling en kenteken op 2008

2e

Of de auto toch maar gewoon nu gelijk afnemen…met alles op 2007.

• Wiren

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=1043&cache=no

• fred

gewoon in januari af laten leveren . de dealer wil natuurlijk dit jaar nog om aan hun bonus te komen . hoe meer auto,s ze verkopen in een jaar , hoe meer bonus ze krijgen ik heb het ook bij de hand gehad .

ik wilde mijn auto ook in januari krijgen de laatste week dec belde ze mijn op dat als ik hem nog op kenteken zou laten zeten zou het voor mijn voordeliger uitpaken

om dat het jaar erop de bpm werd verhoogt op axtra,s

nou ,ik heb gezecht lever hem maar gewoon in januari af dan betaal ik die paar euro wel extra (hier waren ze niet zo blij mee) dat ik zo stom kon doen om dat ik in 1 week wel een paar honderd euro kon verdienen aan niet te betalen bpm

en weet je wat ? in januari gewoon mijn auto opgehaald EN niks extra bpm gelul ze willen gewoon die auto dat jaar nog op kenteken zeten voor hun bonus

en als je hem in gaat ruilen zeg maar over 5 jaar (2012) dan is je auto 4 jaar en 1 week oud toch ? en wat zeggen zij dan nee meneer de auto is van 2007 dus is hij 5 jaar oud het zijn gewoon lijelichters al die verkoopers allemaal mooie praatje

ja !naar hun eigen toe en om hun eigen zakken te vullen

VERTEL MIJN WAT HEB ZELF 5 JAAR BIJ EEN PEUGEOT GARAGE GEWERKT dus ik weet echt wel hoe ze dat balletje spelen

dus denk er goed over na wat je doet

• Yolanda

Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels de garage gesproken en gevraagd of de auto afgeleverd kan worden in de eerste week van 2008.

Dit was geen probleem zij de garage.

Hij vertelde zelfs dat het kenteken pas aangevraagd wordt in 2008!

Dus ik ben tot zo ver opgelucht!!

Nu maar afwachten of zij zich aan hun woord houden.

Groetjes Yolanda.

• fred

dat kan je zo na gaan op ( www.rdw.nl staat het laatst uitgegeven kenteken (gelijk rechts boven in )

dus als je eind december kijkt dan zou jouw kenteken een daarop volgend nummer moeten zijn

• Yolanda

Hoi Fred,

Dankje, dat is wel handig, kan ik gelijk kijken of ze inderdaad het nieuwste kenteken hebben uitgegeven.

Toppie…

groetjs, Yolanda.

• sander

Alleen de auto is wel van het Bouwjaar 2007 in de ramen en de gordels. en in de carsorie, En daar kunnen ze lastig overdoen.

Gewoon in Feb. laten af leveren en goed de codes na kijken!