SUV problematiek?

• Goh

http://www.ikhebeenhelekleine.nl/index.php?pagina_id=1

*D

• Goh

ik ga er toch maar niet in rijden……..

Vandalen vernielen SUV’s in Amsterdam

AMSTERDAM - Vandalen hebben het in Amsterdam gemunt op SUV’s, ook wel bekend als PC Hooft-tractoren. In de Gerrit van der Veenstraat werd deze week een reeks van deze grote auto’s beklad en vernield. Bij sommige SUV’s spoten de vandalen de uitlaat vol met purschuim.

Bij het starten kan dan de motor in brand vliegen.

De VVD in stadsdeel Oud-Zuid zoekt de daders in de hoek van milieuactivisten, die het specifiek op deze dure auto’s hebben gemunt. Gewone wagens in de straat bleven onbeschadigd.

,,Ik kan het niet los zien van de verharding in het politieke debat als het gaat om dit soort auto’s,’’ zegt VVD-stadsdeelraadslid Jeroen van Wijngaarden. ,,Niemand kijkt er meer van op als een politicus spreekt van ‘aso-bakken’ als het om SUV’s gaat. Er kan ook best een moeder in rijden die haar kinderen naar school brengt.’’

De politie vermoedt ook dat het hier gaat om een actie uit de hoek van milieu-activisten. Woordvoerder Rob van der Veen: ,,We houden alle opties open, maar het is wel heel opvallend dat het allemaal duurdere auto’s zijn.’’

In Berlijn werden in juli bij zo’n tachtig SUV’s de banden lek gestoken of de ventielen opengedraaid. De daders lieten briefjes op de auto’s achter, waarin ze wezen op het verband tussen de uitstoot van kooldioxide en de opwarming van de aarde.

In Frankrijk en België werden recent soortgelijke auto’s met mest besmeurd.

• Ron

wie zijn de volgende? mercedes,bmw,porsche,ferrari rijders.

auto's bekliederen en beschadigen wat een onzin!

ze zijn all risk verzekerd en geven de schade gewoon op met als gevolg dat de premie voor iedereen hoger wordt,geen probleem voor hun maar voor andere wel.

laat de politiek er wat aan doen,maar ja die bpm die ze krijgen is wel aardig,en vergeet de wegenbelasting niet en de accijns van de brandstof.

belasting verhogen en weigeren in de grote steden lijkt me een goed begin,maarja het zijn rijke mensen en die hebben zo zijn vriendjes ook in de politiek.

MAAR HET SLOPEN VAN IETS IS NOOIT GOED.

• Rob

Hallo Ron,

“laat de politiek er wat aan doen”

Wat kun je in dit geval verwachten van de politici ? Zij zijn zelf begonnen met het demoniseren van de SUV.

“ASO-bakken” , “PC-Hooft tractoren” en 'Brandstofslurpers" zijn o.a. de kreten waar de politiek mee begonnen is.

Dus dat die geestelijk gehandicapte linkse milieu-maffia dit soort dingen gaat doen verbaast mij niets.

Rob