wat is wijsheid???

• Floor

Ik heb een daewoo matiz uit '99, met 85.000 op de teller.

Er zit een 0.8 motor in, met electr. ramen, centr. vergrendeling, stuurbekr., airbag, radio/cd-speler en zelf boxjes achter in de hoedenplank geplaatst.

Ik heb 4 jaar geleden deze auto over kunnen kopen van een kennis, voor E4000.- Een koopje dus.

Wat is verstandig? Nu deze verkopen en een andere auto kopen of deze helemaal afrijden?

Rij sinds een jaar echt zonder problemen, hiervoor problemen gehad met de brandstofpomp, die door een 2e hands is vervangen en een relaid (of zoiets) die kapot was.

Door de problemen met de brandstofpomp ben ik een keer op de autobaan in de situatie gekomen dat de auto spontaan geheel uitviel. Niets deed het meer, en moest dus snel van de linkerrijbaan geheel naar rechts om op de vluchtstrook te komen. Hierdoor ben ik het vertrouwen wel een beetje kwijt geraakt in de auto, ook al gaat het nu goed met het rijden.

Dus: wat is wijsheid? Verkopen of afrijden?

Groetjes Floor

• Wiren

Gewoon mee doorrijden zou ik zeggen.

Als je 'm goed onderhoud of dat laat doen dan kan ie nog een hele tijd mee.

Brandstofpompen gaan ook bij andere merken kapot.

Dat je net in een gevaarlijke situatie bent belandt, tja…het kon gebeuren dat je met een lege accu kwam te staan omdat de koolborstels van je dynamo op zijn.

Om dan te zeggen, ik vertrouw de auto niet meer is ook een beetje onredelijk.

Als de pomp en een relais het enige is, nou dan valt dat wel mee.

Andere autobezitters hebben wel grotere problemen.

Kijk als de brandstofpomp keer op keer defect zou raken, ja dan zou ik zeggen verkopen die handel.

Maar met de genoemde problemen die jij hebt gehad met je Matiz valt dat vindt ik wel mee.

• Nacho

Hoi,

Tja, de vraag is sowieso wat je nog voor deze auto terug kunt krijgen.

Ik denk dat geen enkele Daewoo restwaarde heeft.

En wat Wiren al zei, die problemen die jij had, gebeuren ook met de “grote” merken.

Rustig doorrijden, normaal onderhouden en geen gekke dingen doen.

Nacho :)