VW Golf occasion kopen of niet doen?

• Moonwalker

Binnenkort heb ik hopelijk mijn rijbewijs,het is nu vooral afwachten wanneer ik mag afrijden, het is al aangevraagd.

Maar ter zake nu.

Ik ben eigenlijk mijn hele leven al gek geweest van VW Golf, en ik was me ook echt aan het verheugen op de periode nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald, want dan zou ik voor een tweehands VW Golf gaan kijken. Toen ik dat echter vertelde aan mij rij-instructeur en mijn collegas op werk zeiden die meteen dat als ik verstandig was er niet aan moest beginnen. Hoe leuk Golfjes ook waren, het zijn vaak afgeragte autos,hebben vaak veel eigenaren gehad en is dus zonde om aan te beginnen.

Maar hoe erg is dit? Gisteren toen ik dit allemaal hoorde, had ik zoiets van “dan moet ik maar echt voor iets anders gaan kijken ” maar ik weet niet, ik krijg die gedachte van “Ik wil echt voor een Golfje gaan”niet uit mijn kop, en wil dat ook nog niet eigenlijk. Ik bedoel…het is toch niet zo dat ELKE Occasion VW Golf een afgeragt voertuig is? Waar kan je dit trouwens aan zien? Is dit uberhaupt wel te checken?

• Wiren

Meestal zijn het de GTI 's en VR6 versies die worden afgeragt.

Niet allemaal maar de meeste wel.

Ik weet niet naar welke type je op zoek bent maar ik vindt zelf een Golf 3 1.6 als beginner wel iets.

Checken of een auto is afgeragd is moeilijk te zien.

Je moet er een beetje feeling voor hebben en luisteren hoe de motor loopt.

Versleten banden en flat spots geven vaak ook een indicatie hoe er met de auto gereden wordt.

Neem gewoon iemand mee met verstand van zaken en maak een proefrit (snel, langzaam en het betere bochtenwerk).

Laat anders een aankoopkeuring doen bij de ANWB of DEKRA als je op safe wilt spelen.

• sander zzp'er

Idd type 3 1.6 (55kw) op kenteken is een helegoede optie, let een beetje op de km stand. En als er iets kapot gaat zijn er genoeg op de sloop.

Ik vindt een golf een helegoede beginners auto waar je veel plezier van hebt .