motor oververhit?

• M van Dijk

Bij ons in de familie hebben we een discussie over een Opel Corsa-b 1400cc benzine. Deze is onlangs aan de kook geweest, koppakking vervangen en nu weer prima.

Is het nu raadzaam om niet 120 km/h maar bv. 100 km/h op de snelweg te rijden, zodat de motor niet weer oververhit kan raken?

M van Dijk

• M van Dijk

Het voertuig komt uit 1994 en heeft ongeveer 180.000km gereden.

M van Dijk

• Wiren 318i EXE E46 VIN:JJ57059

Als het probleem gerepareerd is dan maakt het niet uit of je nou 100 km/h of 120 km/h rijdt, kwa hitte maakt het niet zoveel uit.

Ik zou de motortemperatuur eens goed in de gaten houden, vooral in het stadsverkeer of als je stilstaat met draaiende motor.

Want waarom is de vorige pakking kapot gegaan? Door overhitting lijkt mij.

Zat er toen te weinig koelvloeistof in?

• M van Dijk

De motor was oververhit geraakt, in de eerste week dat we hem hadden gekocht…. Het is samen met de dealer wel opgelost, dus een nieuwe koppakking en een aantal nieuwe koelwaterslangen….

Waarschijnlijk was de koppakking al lek al voordat we hem gekocht hadden.

• Wiren 318i EXE E46 VIN:JJ57059

Nou goed, maar wel jammer dat het euvel niet is opgemerkt door de dealer/verkoper vóórdat ie 'm verkocht.

Heeft zeker zelf geen goede testrit ermee gemaakt.

Ik zou zeggen hou voorlopig je motortemp. vaker in de gaten en 120 km/h rijden moet gewoon kunnen.

Als er wat zou kunnen gebeuren dan zal dat net zo goed bij 100 km/h gebeuren.

En in het ergste geval heb je als het goed is nog wel een tijdje garantie op de reparatie en de origineel gebruikte merkonderdelen.

Succes ermee!

• Frank

Temperatuur-cencor wil nog weel eens stuk gaan.

Maar dan gaat het lampje motor-management op het dashbord branden.

• motervilozoov

cencor?

• Frank

Sorrie…… sencor, haha!

• sensorvilozoov

sencor?

• Kanon

Ik had een vraag je ik heb een opel corsa b gekocht cdx uitvoering motor eco tec bouwjaar 96 maar als ik rij komt het pijltje bij temraptuur op 100 dan pas draait het ventilator heb nieuwe schakelar gezet en niuewe thermostaat nieuwe koelvloeistof maar die tempratuur stijgt weer kunnen jullie me helpe..M van Dijk schreef:

>

> De motor was oververhit geraakt, in de eerste week dat we hem

> hadden gekocht…. Het is samen met de dealer wel opgelost,

> dus een nieuwe koppakking en een aantal nieuwe

> koelwaterslangen….

> Waarschijnlijk was de koppakking al lek al voordat we hem

> gekocht hadden.