oplichter autotrader

• kuijpers

hallo,

op autotrader staat een zilver golfje 4, bj 2003, amerikaanse uitvoering.

Nu ben ik met die auto bezig geweest en blijkt dat deze nl kentekens heeft en in england staat, voor 4900 verscheept hij hem, krijg je bericht dat hij op de boot staat van een container bedrijf, daar moet je het geld naar over maken, d auto wordt hier afgeleverd, ga je accoord dan krijgt die man zijn geld, ga je niet accoord nemen ze de auto mee en krijg je jouw geld terug! (vrij normale manier van importeren heb het vaker zo gedaan)

Nu vroeg ik voor de verzekering het kenteken, die kreeg ik! van de week zou ik alles regelen en zou hij de boot opgaan! nu zit ik verder te kijken op autotrader en kom ik een europeese golf tegen bij een dealer, waar ik ineens het kenteken op zie zitten wat hij mij doorgaf!!! deze man verkoop de auto dus niet, jij maakt het geld over naar een zogenaamd verschepings bedrijf, de auto komt nooit aan en het geld is weg!!!…. ik denk, zal jullie even informeren om leed te voorkomen!!! ik ben er net aan ontsnapt!

• Wiren

Dit is helaas een trend en gebeurt ook veel op marktplaats.nl

Was laatst nog een item over op het programma “Opgelicht” van de Tros.

http://tros.nl/index.php?id=470

Vader en zoon wouden een trekker kopen maar die stond in Bulgarije of weet ik veel waar, iets met ….arije.

Bleek dat de verkoper een oplichter was en advertenties van anderen gebruikte o.i.d.

Koop je auto gewoon in NL en vraag de NAP aan voor een juiste km. stand.

Bespaart je een hoop sores en oplichterij.