Hallo Autotechneuten,
Heeft iemand hier een verklaring voor ?
Onlangs op mijn vakantieadres was het mogelijk om de auto in een parkeergarage in het hotel te zetten.
Na twee dagen heeft het hotel mij gevraagd de auto te verzetten ivm werkzaamheden. Dit was geen probleem, en heb ik gedaan.
Daarna stond de auto op een plekje ( was verder geen plaats meer) waar een elektrischiteitskabel uit het plafon kwam. (denk 220V) Deze was een keer of vier opgerold, en ging weer terug het plafon in.Hij was wel geisoleerd.
Deze kabel heeft een dag of vier tegen de carroserie van de auto gehangen.
Op de dag van vertrek wildde dus auto starten, en was dus kompleet dood.
Met startkabels aan de gang. Deed niets, alleen de achterruitenwisser en de koeler van de radiateur deden iets. Verder gekeken…Zekering startonderbreker kapot. Die vervangen, en toen startte hij wel. Maar zo gauw je de startkabels eraf haalde, sloeg hij gelijk weer af. Toen de garage maar gebeld. Dynamo laad niet bij constateerde ze.
Dus uiteindelijk was er een zekering kapot, accu leeg, en dynamo kapot.
Heel verhaal… Maar mijn vraag dus: Kan dat door die elektrischiteitskabel komen?
Of… Dat daar wel mijn accu van kan leeg raken, en die zekering en dynamo door de startkabels kapot zouden kunnen gaan. Overspanning ofzo…. Ik heb geen idee.
Auto is al vrij oud. Mitubishi Colt 1994.
Ik ben erg benieuwd, en alvast bedankt .
Groetjes Lucas