toyota kia

• jos

Hallo, wij rijden nu een toyta avensis 1.8 luna.

Nu willen we een auto met hogere instap en de RAV 4 kunnen we niet betalen.

Nu hebben we een Kia Sportage gezien.

Weet iemand of dit een goede keus zou zijn?

Is de garantie goed?

Gaat de auto na enkele laren rammelen, of is de versnellingsbak na bijv 100000 km ook nog goed?

We horen zowel goede als slechte berichten.

We willen echt eerlijke antwoorden.

Wie heeft er op kort termijn eerlijke antwoorden?

We moeten gewoon een goede auto hebben anders blijven we de Toyota gewoon rijden.

We weten dat de Kia schadelijker is,dus het gaat ons alleen om kwaliteit.

Groeten

• sandra

hallo jos

ik had zo'n 5 jaar geleden ook oog voor een rav 4 maar hetzelfde probleem….te duur

en hebben toen ook voor een kia sportage gekozen…..om te kwijlen als ik er naar keek en als ik er in reed….geweldig……alleen begonnen er natuurlijk dingen te haperen…..hij was op dat moment 6 jaar oud!?!…..ja en dan ben je klaar…..wat goedkoper in de aanschaf maar dan erg duur in de onderdelen!!!!!! gelukkig had ik “zo'n mannetje” i.p.v. dure garage maar dan nog……in de 5 jaar dat ik de kia gehad heb , heb ik er behoorlijk aan moeten verspijkeren.

ik heb recent de kia ingeruild en bewust niet via marktplaats verkocht,die autohandelaar kan er beter mee in zijn maag zitten(die hebben toch winst/verlies berekeningen) dan dat ik een willekeurig persoon denkt blij te maken maar dat die dan in een bak ellende komt. en net op tijd want ik heb begrepen dat de kia toch echt wel op was en dat voor zijn 11de jaar.

gelukkig had ik al mijn nieuwe (2dehands) auto.

ik heb nu een renault kangoo mpv , ook iets hogere instap dan menig personenwagen,veel ruimte op de achterbank en veel meer laadruimte als in de kia.

makkelijker is ook om in de laadruimte te komen, gewoon deur opentrekken,bij de kia was het zo,knop omhoog halen binnen de auto aan bestuurderskant om band(slot) achterop los te maken,andere knop indrukken om de achterklep van het slot te halen,dan naar achteren en de band naar linkerzijkant klappen en vastzetten en dan kan je pas de laadklep open maken en je “boodschappen” erin zetten.

dus ik zou zeggen…het ziet er leuk ook maar liefde maakt blind….ik heb er van geleerd….

suc6

• jos

Hallo bedankt voor je antwoord.

We hebben ondertussen toch een toyota avensis executive gekocht.

We hadden hier en daar geinformeerd en waren er al achter dat je de Kia beter kon laten staan.

We krijgen onze auto in augustus van dit jaar.

Toch bedankt

Groeten Jos en Sylvia

• sandra

hallo jos en sylvia

ik was al bang dat ik te laat was ben pas vandaag voor het eerst op deze site gekomen, gelukkig hebben jullie een goeie keuze kunnen maken………klein beetje jammer dat het geen rav4 is geworden…..geintje…..

veel plezier en suc6

groetjes sandra