Uitval motor Renault Megane

• Marcel

Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat mijn motor onder het rijden uitvalt. Bij het

extra op het gaspedaal drukken slaat hij weer aan en kan ik weer doorrijden.

Is nu bij de dealer geweest en de bougiekabels zijn vernieuwd er is een slangetje

vernieuwd bij de motor. Ook het manegement is uitgelezen en daar kwam alleen het bewuste slangetje uit. Verder niets. Er is wel vastgesteld dat het uitlaatspruitstuk lekt en dat de koppakking olie lekt. Misschien ligt de motorstoring daar aan maar dat zou ik niet weten. Wie kan mij een antwoord geven aan mijn

vraag.

• Wiren

Als er is vastgesteld dat het uitlaatspruitstuk lekt en dat de koppakking olie lekt, dan zou ik dit eerst laten verhelpen.

Als dat is verholpen en het probleem speelt nog steeds, dan kan je verder zoeken.

Wat voor slangetje is er vervangen dan? Een brandstof slangetje? Een vacuumslangetje?

• Marcel

Het vacuumslangetje is vervangen Verderop heb ik gelezen dat de stappenmotor gereinigd moet worden want als hij vuil is veroorzaakt hij ook onregelmatig lopen en stationairverschillen. Morgen ga ik het proberen.

• Wiren

Dus je bedoelt met “onder het rijden” stationair draaien of niet?

Dus niet dat je al rijdt en de motor slaat af.

Als ie slecht stationair loopt, dan kan het idd de stappenmotor/stationairregelaar zijn.

Laat ff weten of het schoonmaken geholpen heeft.

Succes!

• Anke

Als het gebeurt tijdens vochtig weer: bobine

Heb hier zelf veel problemen mee gehad. Honderden euro's uitgegeven, uiteindelijk bobine laten vervangen en toen was het probleem verholpen.