langzamer

• Ben

hallo ik heb een opel astra station 1.7 TD uit 1997 ik heb deze gekocht vorig jaar oktober. nu weet ik dat ik met gemak km :160 kon halen. nu ik weet ik niet wat er mee is. ik heb hem laast gebracht voor een keuring en grote beurt.

maar ik voel dat ie niet meer echt wil en ik blij mag zijn als ie net de km:140 haal.

ligt het aan de brandstof ? ik voel ook dat ik het gaspedaal dieper in moet trappen.

alvast bedankt.

• sander

Brandstof filter?

• Ben

en die zorgt er voor dat ik niet meer harder kan rijden? ja ben een leek op dit gebied. zou ik dit ook zelf kunnen vervangen ?

• Wiren 318i EXE E46 VIN:JJ57059

Het kan idd zijn dat de motor onvoldoende brandstof toegediend krijgt.

En met een gangetje van 140 wordt er flink gezogen aan de brandstoftoevoer, en als er te weinig brandstof kan worden getrokken (door een verzadigde filter) dan er gevraagd wordt ja dan houdt het op.

Kan tuurlijk ook iets anders zijn maar met storingzoeken moet je altijd het één en ander uitsluiten totdat je bij de oorzaak bent.

En in dit geval is het logisch om te kijken naar de filters.

Is je luchtfilter ook schoon trouwens? Te weinig luchtaanvoer moet je ook niet hebben.

• sander

het is niet zo heel erg moeilijk om het te vervangen maar enige kennis is niet weg.

en doe ook het lucht filter vernieuwen

• Ron

ik denk niet dat het aan de filter ligt maar dat ze voor de keuring met name voor de roetmeting de brandstofpomp anders hebben afgesteld om aan de norm te voldoen.

Vraag het maar na bij het keuringstation.