Nieuwe accu telkens leeg

  • Tanja

    Hallo,

    een maand of 3 geleden heb ik een nieuwe accu gekocht omdat de oude telkens leeg was. Nu heb ik met die nieuwe accu hetzelfde probleem, terwijl deze gewoon nieuw gekocht is. Er zijn periodes dat ik nergens last van heb en dan ineens moet ik hem weer een paar keer overstarten. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

    Groetjes Tanja

  • Barry

    Waarschijnlijk heeft degene die hem erin heeft gezet niet de laadstroom gemeten.

    Dit wordt geleverd door de dynamo.

    Als de dynamo niet bijlaadt blijft de accu leeg en zal ook de dynamo vervangen moeten worden.

    Verder is er nog een optie,en dat is dat allebei wel goed werken maar er is ‘stroomafname’ in de auto.

    Stroomafname is dat er in een electrisch gedeelte een storing zit waardoor er stroom ‘lekt’ en de accu ook leeg gaat.

    -meestal electrische antennes die niet soepel werken en blijven proberen in te schuiven na parkeren van de auto.

    -Lampjes die aan blijven staan in dashboardkastjes,achterbak etc.

    Mocht je meer willen weten hoor ik t wel!

    Mvg Barry www.carsinparts.nl

  • Tanja

    Ik denk idd dat er stroomafname is, want de accu laat wel bij.

    Er lopen ook aardig wat kabels door me auto, geen idee waar ze voor zijn, die zaten er al in toen ik ‘m kocht, kan ’t daar aan liggen? Ik heb geen electrische antenne en geen lampjes die aan blijven staan. Weet je hoe ik er achter kan komen waar ie stroom ‘lekt’?

    Groetjes Tanja

  • Barry

    Ja,dan is te meten met een “multimeter”

    Of zelf doen of iemand laten doen,op de volgende manier,

    Accupool van de - eraf en nu een meetpen op de losse klem en een op de a

    ccu.

    De meter moet op ameperè staan en dit valt nu te testen door iemand bvb

    de deur te laten openen,nu gaat er een lampje en en is er stroomafname,gooi

    de deur dicht en de waarde moet nagenoeg NUL zijn.

    Met deze wetenschap weet je of er stroom lekt en met iemands hulp kun je

    nu puzzelen waar het zit,zit er alarm op?

    Verder zou ik ook een een makkelijke manier de laadstroom meten ,ook met

    deze multimeter in amperèstand.

    (mits de dynamo in t zicht zit) kun je makkelijk bij de dikke rode aansl

    uiting van stroomkabel,er zitten er nog 2 dunne,niks mee te maken.

    Zet nu de rode pen van de meter op de dynamoaansluiting van de (grote ro

    de).

    En de zwarte klem gaat naar de min- van de accu.

    motor moet natuurlijk draaien dus kijk uit met meten voor bewegende dele

    n zeker dynamo met zn riem erom.

    over de riem gesproken die mag ook niet te slap staan.

    De waarde die je aan het meten bent voor de laadstroom moet boven de 14

    volt liggen.

    schommelt deze rond de 12 - 12,5 V. is te zwak om accu te laden.

    Ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben,

    Met vriendelijke groet Barry

    Webbeheerder.

    WWW.CARSINPARTS.NL

  • Tanja

    Heel duidelijk uitgelegd. Nu op zoek naar iemand met een multimeter en dan hopen dat ik er achter. Dankjewel.

    Groetjes Tanja

  • Barry

    Graag gedaan!

    Mocht je/u verder nog vragen hebben zie ik ze graag tegemoet.

    Met vriendelijke groeten,

    Barry

    WWW.CARSINPARTS.NL