Hallo,
Graag zou ik van iemand een reactie willen op het volgende:
Op 6 december 2006 heb ik bij een garage een fiat punto gekocht voor ? 3.000,-. De auto komt uit het jaar 02-1997. De garage had een nieuwe koppeling erin gezet. Grote beurt gehad na aankoop. Geen garantie. Nu binnen 6 weken ligt de koppeling eruit. Dit komt door mankement aan de auto, (zeggen ze). De oorzaak is nog niet precies bekend. Kan iemand mij alvast vertellen wat het zou kunnen zijn?
Nu moet er weer een nieuwe koppeling erin. Dit gaat ca. 500 á 600 euro kosten. Ik moet hiervoor ? 150,- betalen, garage de rest. Is dit reëel?
De koppeling had eigenlijk al keuren binnen 2 weken na aankoop. Ik wilde optrekken dus ik gaf flink wat gas maar de auto maakte een geluid alsof de koppeling in zn vrij stond. De auto ging gewoon niet harder. Maar dit is maar 2 keer gebeurd, daarna geen last van gehad. Tot 1,5week geleden toen was het extreem. Flink optrekken kon niet. Dit moest heel geleidelijk aan. Mijn remlicht, knipperlicht, benzinepijl, en toerenteller enzo deed het opeens ook niet meer. Kan dat met mijn koppeling te maken hebben?
De kosten voor de koppeling vind ik voor de garage. Als je bij een garage een nieuwe koppeling erin laat zetten, dan neem je toch aan dat de koppeling wel iets langer mee doet dan 6 weken? Of heb ik geen gelijk en moet ik blij zijn dat de garage grotendeels betaald?
Graag ontvang ik zsm een reactie.
Alvast bedankt.