Verwarming fiat cinq.

• Wilfriede Irene Schäfer

Ik heb een beetje problemen met m'n fiat cinq. sporting uit 96.

De verwarming doet het maar sporadisch. Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor lange afstanden want ik rijd regelmatig heen en weer van leiden naar nijmegen.

Toen ik deze afstand 2 weken geleden aflegde heeft de hele weg mijn verwarming het niet gedaan. Schuifje paar keer heen en weer gehaalt, auto opnieuw opgestart maar nee, heb bleef vriezen in de auto.

Een maal thuis vertelde ik het aan wat mensen, en toen ik kleine stukjes met de auto ging rijden deed de verwarming het ineens wel. Dus ik blij, dacht; het was 1x.

Ging ik na 3 dagen weer naar Nijmegen, doet dat klere ding het weer de hele weg niet!

Ik heb hem 12 okt. gekocht bij zo'n bedrijf die heel veel 2de hands autos had staan (denk wel 100 ofzo), ben even kwijt hoe je dat ook alweer noemt haha!

Hun geven 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak, en dat is dus morgen verlopen. Het probleem, ik zit nu in Nijmegen en kom vrijdag pas weer in Leiden aan. en eigelijk heb ik even geen geld voor een dure reparatie ofzo.

Ik ga ze in ieder geval even bellen vandaag, heel lief vragen of ik misschien vrijdag ofzo even langs mag komen en of het dan heel misg nog onder de garantie tijd kan vallen. Maar het zou leuk zijn als ik evt een paar opties heb waar het aan kan liggen..

Dus heeft iemand hier misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

Mijn vader dacht aan de thermostaat van mijn motor, maar ik kan nou niet echt zeggen dat hij goed is met auto's ;)

• Wiren 318i EXE E46

Zou idd een thermostaatprobleem kunnen zijn maar dan zou je motor overhit of onderkoeld moeten raken.

Ik weet niet of de Cinquencento een motortemperatuur meter in de dash heeft:?

Dan kan je aan de hand daarvan snel weten hoe het staat.

Is je koelvloeistof wel op peil?

Bijvullen (met contact aan en verwarming op de hoogste stand.

Daarna ontluchten d.m.v. een ontluchtingsschroef (vraag me niet waar dat bij een Cinquencento zit maar vaak op het expansievat of op de radiateur).

Wat het ook nog kan zijn is een defecte kachelkraan.

Suc6!

Ja ik heb een motorthempt meter, maar die staat gewoon goed zeg maar..

Koelvloeistof heb ik 2 weken geleden helemaal bijgevult, dus lijkt me stuk dat dat het ook al is? Dan zuipt dat ding van mij het! Zou het wel even kunne proberen natuurlijk, ga het morgen meteen even doen.

Alleen die ontluchtings schroef… daar loop ik op vast, weet ik zeker! Ik ga niet zomaar aan schroefjes draaien ;) straks knalt me motor dr uit

Nou het is geregeld. Vandaag naar de garage geweest van waar ik hem vandaan heb, en het was inderdaad dat er lucht in het koel systeem zat!