eerste auto'tje?

• Wilfriede Irene Schäfer

Nou de tijd is aangebroken.. Ik heb maandag m'n rijbewijs gehaald!

Nu wil ik natuurlijk een autotje!

Maar… ik heb ergens beneden vriespunt verstand van auto's… Dus ik dacht misschien kan iemand hier mij een beetje op weg helpen?

Ik zoek dus een klein goedkoop autotje, idee fiat panda, dihatsu cuore of nissan micra ofzo..

Moet in de lichtste klasse wegenbelasting vallen en ook niet zo duur zijn in verzekering. Liefst ook beetje zuinig rijden natuurlijk!

Ik ga met een paar weken naar Limburg (aupair) en ik ga af en toe heen en weer… Voornamelijk met de trein maar wil ook af en toe de auto pakken. Dat moet dus wel te doen zijn met het carretje..

Hierom is mij een fiat panda afgeraden maar waarom kon niet precies gezegt worden.. weet iemand hier misg waarom deze auto niet zo'n goed idee zou zijn?

Er hoeft voor mij totaal geen luxe in te zitten, ik wil er een cd spelertje in, en hij moet rijden.

Hebben jullie ideeen wat autotjes zijn waar ik naar uit kan kijken?

En waar moet ik een beetje op letten als ik bij autos ga kijken? En vanaf welk jaar kan ik het beter laten? Wanneer is een auto niet echt meer geschikt, vanaf welk jaar en welke kilometers?

En inhoeverre is roest erg?

Ik ben vanmiddag bij een fiat panda geweest, opzich heel mooi van binnen en buiten, alleen had hij bij beide deuren in de hoeken een steepje roest (cm of 8 bij 2) en 1 was echt doorgeroest, zat een gaatje in..

maar ik weet dus niet hoe snel dit uitbreid, ofdat het eigelijk helemaal niet erg is of what ever..

Nouja, je leest ik snap er de ballen van, dus ik hoop wat tips te krijgen *D

• butgetotovilozoov

Vergeet die Panda, veel te gammel en onbetrouwbaar en ga voor een Peugeot 205.

• marielle

ik heb er ook de ballen verstand van haha, maar ik zou wel zeggen; ga eens vergelijken.. wat een beetje de prijzen zijn. En als je zelf geen verstand van auto's hebt, koop dan niet bij een particulier. Hoewel garages ook niet altijd super zijn als ze doorhebben dat je er geen verstand van hebt. Heb je niet iemand in je omgeving die je wat advies kan geven?

Maar je kan vast beginnen in elk geval met wat prijzen vergelijken op internet… succes ermee!!

• bram

een fiat panda / seat marbella (is dezelfde auto)is juist heeeeel betrauwbaar!!!!!!

ben meerdere keren ermee naar zwitserland gereden ( ja met zo n oude uit 91)

zijn heeel goedkoop in onderhoud en heeeeeel betrouwbaar!

ze gaan niet hard (+/- 130) maar veel harder hoeft het toch niet

ze doen zo n 1 liter benzine op 20 kilometer dat is dus ook heel goed!!

wegenbelasting is ook laag en verzekering ook.

je kan ook een volkswagen polo nemen uit eind jaren 80 0f begin jaren 90 maar die zijn iets minder betrouwbaar

of kijk eens naar een daihatsu charade die zijn ook heel betrouwbaar (zeker de 1.0)

maar een fiat panda is de ideale auto voor jou. reken op heeel weinig problemen en weinig kosten.

bij meer vragen …

gewoon stellen!

• Joop

Ik zou ook zoals butget zei voor de 205 gaan.

http://www.vergelijken-autoverzekeringen.com