Dat was ff schrikken op 12 september…
Rij ik op de A1 richting amersfoort thv hm 10.5 komt er vanuit de linker rijstrook een brokstuk mijn kant op over de weg…..
Helaas rijden er rechts en links van mij auto's dus kan ik geen kant op.. en moet dus over dat brok stuk heen.. (grot: 50cm x 30cm x 20cm)
gelukkig bleef de 33 rechtdoor gaan na de aanvaring met het brokstuk… en kon ik rustig en veilig naar de vluchtstrook komen om de schade op te nemen en 112 te bellen om door te geven dat er puin op de weg ligt (kan nl. levensgevaarlijk zijn dus daar mag/MOET je 112 voor bellen !!!)
conclusie: kids, m'n vriendin in ik ongedeerd… alleen geschrokken..
Auto: linker achter velg aan gort + lekke band, draagarm link voor heeft een deuk mogelijk zelfs krom, bodem met deuken en krassen, en m'n punt gave linker mistlamp helemaal aan gort en m'n voor bumper aan gort
Schade is dus behoorlijk.
Rijkswaterstaat is verhaal komen halen om uit te vissen wat er op de weg lag, maar hebben helaas niets kunnen vinden voor zover ik weet.. (na het gesprek zijn ze nog een keer gaan kijken.. dus ik hoop dat ze iets hebben gevonden die tweede keer.)
Zij advisserde mij om via het waarborgfonds de schade te claimen… mja dan komt het.. daarvoor moet IK aantonen dat het brokstuk afgevallen lading is of een onderdeel is van een motorvoertuig..
Hoe kun je zien wat er ineens voor je komt als je 100 km/h rijdt en de levens van je kids, vriendin en jezelf probeerdt te redden…. tja daar hadden ze geen antwoord op maar de bewijs last blijft bij mij liggen… ja daar heb ik wat aan… eikels..
Dus nu maar weer met Rijkswaterstaat gebeld om na te vragen wat er gevonden is op de weg…….
Zucht…. bureaucratie… :'(
Zijn er hier misschien mensen die op 12 september tussen 13:45 en 14:15 op de A1 richting Amersfoort tussen hm 10 en 12 (voor afslag weesp) iets op de weg hebben zien liggen en daar een verklaring over willen afgeven (eventueel onder ede)..?????