Mijn Scorpio heeft geen gang meer als hij de berg opgaat (20km/hr max).
Heeft iemand hier misschien ook ervaring meegehad of een idee wat er loos kan zijn?
Mijn dank voor een reaktie!
Ellen
Tja, wat weinig gegevens. Een diesel of een benzinemotor? Hoe oud en wat voor inspuiting? Hetzelfde heb ik (met warm weer) gehad met onze Octavia Diesel 1.9 tdi (110 pk) VAG-motor. Uiteindelijk bleek dit te liggen aan de luchtmassameter die kapot was, een heel verkeerd signaal daardoor doorgaf aan de boordcomputer en de lucht-brandstofregeling helemaal in de war was. Luchtmassameter vervangen en alle problemen waren voorbij. Zelf vervangen is vrij eenvoudig want een garage rekent al weer gauw € 25,= voor het los en weer vastschroeven van twee boutjes en het uithalen en inzetten van dat (dure, ca. € 130,=) onderdeeltje. Je moet dan wel zeker zijn dat de luchtmassameter het is, en dat kan alleen de garage met speciale uitleesapparatuur meten.
Hartelijk dank voor de reaktie!
Gisteren kreeg ik problemen met de auto op de snelweg. Er was een gierend geluid.
Auto gestopt en de wegenwacht gebeld. Er zat een scheur in een plastic pijpje (vraag me niet welk pijpje dat was….) Dit pijpje is vervangen voor een goede en het probleem was verholpen.
Maar… de auto heeft nu opeens weer gang! Geen idee, maar het probleem is verholpen.
Ellen
>
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?