Beste allen,
Ik heb twee linkerhanden als het om auto?s gaat en nu heb wat problemen met mijn auto. Nieuwsgierig als ik ben zou ik heel graag willen weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik heb wel enig verstand van hoe een auto(motor) werkt, maar het fijne weet ik hier ook weer niet van.
Sinds een week heeft mijn Ford Ka (1998) af en toe problemen met accelereren. Snelheid maken gaat de ene keer probleemloos, en de andere keer gaat het langzamer dan normaal. De acceleratie op de snelweg lijkt overigens een groter probleem dan acceleratie binnen de bebouwde kom. Binnen de bebouwde kom heb ik af en toe het probleem dat wanneer ik mijn koppeling intrap om bijvoorbeeld naar zn 2 te schakelen, er een geluid ontstaat alsof ik gas geef. Dit geluid ontstaat ook als ik mijn koppeling gebruik bij het afremmen voor eens toplicht of zebrapad, het spreekt voor zich dat dit nogal geirriteerde en boze gezichten van voetgangers oplevert.
Ook heb ik af en toe het probleem dat de snelheid op de snelweg langzaam terugzakt of niet verder komt dan 80-90 km per uur. Na een paar minuutjes op de vluchtstrook stil te staan en opnieuw te starten gaat het dan wel weer goed, maar het blijft vervelend.
Aangezien ik per week ongeveer 500 km snelweg onder mijn wielen krijg vind ik dit probleem dus heel vervelend.
Ik heb mijn auto nu een dikke 2,5 jaar (feb. 2004) en heb er tussen de 30.000 en 35.000 km mee gereden, dus aan mijn rijgedrag kan het ook niet liggen lijkt mij.
Nu ga ik morgen naar een garage, maar toch zou ik graag ook van anderen horen wat het probleem zou kunnen zijn (ik heb anders altijd het idee dat de garage-houder mij als vrouw alleen van alles op de mouw kan spelden). Dus als iemand enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn met mijn autootje, help mij!
Groetjes
Lieke