Naar welke combi moet ik op zoek?

• Martijn

Dag allen,

Na drie kwart jaar zonder auto te hebben gezeten wil ik wel weer eens iets aan gaan schaffen. Ik ben muzikant en heb gemerkt dat van anderen afhankelijk zijn als het gaat om het vervoeren van je spullen niet echt handig is. Daarnaast heb ik onlangs zo\'n grote basversterker stack aangeschaft dat ik er niet meer omheen kan een combi of iets dergelijks te gaan kopen om het enorme ding in rond te rijden.

Zoals iedereen weet, muzikanten hebben het niet al te breed. Waar ik dus naar op zoek ben is een tweedehands combi (of iets dergelijks) die niet al te veel onderhoud nodig heeft, niet te veel zuipt en me niet al te veel kost als ie stil staat. Waarschijnlijk gaat er gemakkelijk zo\'n 5000 km per jaar in gereden worden. Vraag is dus, waar moet ik precies naar op zoek? Een benzine auto of toch een diesel? Wat voor merk/type combi zijn zuinig, betrouwbaar en wegen niet overdreven veel? Mijn budget is zo rond de 600-800 euro.

Tips en suggesties zijn welkom!

Groet, Martijn

• Wiren

Ik zou dan een benzine nemen want 5000 km per jaar is niet echt veel.

Ga voor een degelijke duitser of een betrouwbare Toyota.

Speur 's gewoon op de bekende auto verkoopsites zoals autotrader, autotelegraaf, autotrack, autocircuit.

• kompivilozoov

Je hebt z'n budget gezien?

• kompivilozoov

Dat wordt dan een Citroen C15, Ford Courier o.i.d.

• Wiren

Ja ok, maar ik dacht dat hij met “combi” een stationwagen bedoelde.

C15, Courier dat noem ik bestelwagens en dan heb je idd weinig keus en moet je voor zulke types die jij opnoemt gaan met genoemde budget.

• Martijn

Nee, ik heb het inderdaad over het type bestelauto. Bedankt voor alle tips!