Gezinsuitbreiding dus nieuwe auto? Adviezen/ervaringen gevraagd

• Martijn

Hai,

We hebben ieder kleine auto, ik een ford fiesta (2001) en mijn vrouw een daewoo matiz (2001). Er komt nu een kleine aan, en zullen waarschijnlijk wat meer ruimte nodig hebben voor vervoer (wandelwagen/wieg, spullen, etc).

Ik ben nu eens aan het orienteren naar mogelijk een andere wagen waarschijnlijk als vervanging van 1 van de 2 autos die we nu hebben. Belangrijke punten:

- we rijden geen/nauwelijks grote afstanden, misschien paar keer per jaar meer dan 150 km.

- we hebben geen sterke voorkeur kwa merk

- we hebben geen sterke eisen betreffende prestaties van auto

- we vinden veiligheid redelijk belangrijk

- we vinden handgeschakeld prettig

- we vinden nogal belangrijk dat de auto niet veel kost in gebruik, dus zuinige auto!!!

- we willen redelijk moderne auto dus zeg 2000+

- ben zelf niet zo kapot van stationwagons (grote bakken) liever wat compacter

- budget zeg maar tot 10000/11000 euro

Zelf hebben we wat rond zitten neuzen op het net en hebben we wat ideetjes:

Mitsubishi Space Star: hoge zit, ruimte genoeg, mooi ontwerp

Renault Scenic: ook mpv achtig, maar horen dat nogal veel onderhoud nodig heeft

207 SW: misschien te klein

Corolla Verso: te prijzig maar wel mooi

misschien is gewoon een auto net maatje groter dan wat we nu hebben ok wel voldoende, ben benieuwd of er ouders zijn met zeer jongen kinderen en wat voor auto jullie dan hebben en heo dat gaat kwa ruimte of je genoeg hebt zeg maar….

• Edwin

Aangezien wij ook gezinsuitbreiding krijgen willen c.q moeten we uit praktisch oogpunt een grotere auto aanschaffen. Kan iemand mij vertellen of er periodes van het jaar zijn waarin we meer korting krijgen bij een dealer.

Overigens weet ik nog niet wat voor auto. We zijn tot nu toe alleen wezen kijken bij de SKODA dealer voor een Fabia Combi. Als iemand nog tips heeft hoor ik die graag.

• Martijn

JAh die fabia combi die heb ik ook gevonden, die leek me ook wel erg interessant, toch VW onderdelen en zo dus wel degelijk denk ik, en niet te duur volgens mij….

zat ook nog aan 207sw te denken

• Moontje27

Ook wij krijgen gezinsuitbreiding in Januari. We hebben nu een opel Astra uit 92, ik raad je aan om niet voor zo'n auto te gaan kijken. WAT EEN DRAMA AUTO"S zijn dat zeg !! Iedere keer kleine dingen kapot, en ik vind de kwaliteit en service van opel echt niets!!!

Wij willen nu gaan kijken voor een Hyundai Lantra Station.

Schijnen goedkoop in de aanschaf te zijn. Het enige waar je op moet letten is de voorkrukas ( of zoiets ) en de distributieriem op tijd vervangen. Want dat schijnt een minpunt te zijn op die auto's. Maar of dat nu zo'n grote uitgave is ?? Volgens mij niet.

Ik wil wel vragen of er meer mensen zijn die wat meer kunnen vertellen over die Lantra station.