kentekenplaten

• henk

Bij mijn auto zijn de kentekenplaten niet meer goed leesbaar, kan ik nu gewoon nieuwe bestellen ? of krijg ik nu een nieuw kenteken?

• E-living

Schade kentekenplaat

Als de GAIK-kentekenplaat zodanig beschadigd is dat deze onbruikbaar, moeilijk of niet leesbaar is, moet u een nieuwe kentekenplaat aanschaffen. Dit doet u bij de erkende kentekenplaatfabrikant. Hierbij overlegt u uw legitimatiebewijs en levert u de beschadigde kentekenplaat in. De kentekenplaatfabrikant vernietigt de oude kentekenplaat. U kunt natuurlijk ook uw garage-, APK- of schadebedrijf vragen de beschadigde kentekenplaat te vervangen.

Bovenstaande is alleen mogelijk als het kenteken en de lamineercode van de plaat nog leesbaar zijn.

Is het kenteken of de lamineercode niet meer leesbaar en als één of beide kentekenplaten ontbreken, moet u een nieuw kentekenbewijs aanvragen.

• henk

Maar meit ik de oude plaaten inleveren met de aanvraag of met het afhalen van de plaaten ? kan anders een paar dagen geen gebruik van mijn auto maken.

• E-living

Platen worden terplekke gemaakt. Je kan er dus op wachten.

• henk

bedankt voor je snelle antoord.

• david

zijn het de letters die slecht lees baar zijn ?

zo ja dan is het antwoord eigenlijk heel simpel even rustig gaan zitten met een benzine stift klinkt heel lullig maar het werkt goed