welke auto

• fairytailes

Hallo,

Ik dacht misschien is het zinnig mijn vraag hier eens voor te leggen,

momenteel rijden we een fiat tipo, omdat we er erg veel problemen mee gehad hebben willen we een andere nemen,

we hebben niet veel budget en kijken tussen de 600 en 1000 euro ongeveer.

Het moet een beetje ruime auto zijn omdat ik 2 kindjes heb,

naar wat voor merk en type auto kan ik het beste kijken?? Wat is betrouwbaar??

(ik weet dat dat veel gevraagt is in deze prijsklasse)

het valt me op dat er veel verschil in prijs is in deze prijsklasse, je krijgt of een auto uit 1989 of eentje uit 1994, waar kan ik het beste opletten??

Zijn er eventueel mensen uit Limburg die het leuk vinden om mee te gaan als ik naar een auto ga kijken, en er dan ook daadwerkelijk verstand van hebben??

Tegen betaling natuurlijk

• Bert

Een tip om geen kat in de zak te kopen is het inhuren van een onafhankelijke keurmeester. Die maakt een rapport van de auto. Dekra is zo'n bedrijf waar ikzelf goeie ervaringen mee heb. Effe surfen, dan vind je ze wel.

De kosten zijn ongeveer 250 euro….

Dus als het budget 1000 euro is, dan weet ik niet of dit bedrag erbij kan. Want op een auto van 1000 euro zal een keurmeester misschien mankementen vinden. Dilemma dus. Maar voordeel is dat je een deal kunt maken met de garage: je koopt de auto mits het probleem eerst wordt verholpen. Vaak lukt dat wel.

Anyway succes ermee. :-)

• otovilozoov

Citroen ZX

• johan

Je moet eens even rondkijken voor een Volvo 440 of 460, zijn zeer ruime auto's en er zijn er veel op de gebruikte markt.

Probeer een ' 94 er te krijgen, dit is het laatste nieuwe model van de serie.

Na goed rondneuzen moet het lukken voor rond 1000 euro. Liefst met nieuwe APK en maak een goeie lange proefrit.

Onderdelen zijn er meer dan genoeg op de 2e hands markt, dus dat is geen probleem. Motorrijtuigenbelasting 80 euro per 3 mnd.

Suc6 met zoeken op Marktplaats, Speurders, 2e hands enz.

Groetjes.

• Webzapper

Kijk bij ANWB/Consumentenbond naar kosten van auto's over 5 of 7 jaar dit geeft in het algemeen een goed beeld van onderhoudsvriendelijke auto's. Met de tabel “veel voorkomende mankementen/storingen” krijg je bovendien een overzicht waar je in het bijzonder op moet letten bij de koop. Ik heb alijd gebruik gemaakt van dit soort lijstjes en heb daar nooit spijt van gekregen.

Henk

• Peter de Vos

Lijkt me een heel goed advies. Waar kan ik die informatie precies vinden?

groet

Peter

• Henk

Consumentenbond en ANWB

Henk