kilometers

• dokic

goedendag ik ben aan een andere auto toe

nu heb ik er twee gezien nammelijk een vw golf van 1994 met maar 80000 kilometers .

en een alfa romeo 156 jtd met 210000 op de teller , beide autos zijn dealer onderhouden en met gestempelde onderhoudsboekjes van de dealer

mijn vraag is kan je beter een oudere auto kopen met weinig kilometers of een recentere met heel veel meer

groetjes milan

• E-car.nl

ligt er maar net aan.

In jouw geval, de VW uit 94 met 80000 km? Lijkt mij een beetje weinig maar je weet nooit. Kun je zien wat er allemaal aan onderhoud is gepleegd? Bijvoorbeeld, distririem al vervangen? Als dat niet het geval is, aan te raden dat alsnog te doen, anders sta je er volgende week mee langs de kant met in de soep gedraaide motor.

Alfa diesel met 210000km, lijkt mij geen enkel probleem. Ik ken alfa's zelf niet zo, maar met goed onderhoud kan een diesel heel veel meer aan. en met deze km-stand kun je er bijna van uitgaan dat veel belangrijke onderdelen al vervangen zijn en dus nog wel even meegaan.

Puur uit persoonlijke smaak zou ik voor de alfa gaan, en dan kijk ik echt alleen naar het uiterlijk.