Kia Pride

• Kees T

Bij mijn Kia Pride is het stadslicht en het groot-licht ermee opgehouden.

Bij de schakelaar zit een 2-polige stekker met een dikke witte draad en een iets dunnere rode draad. Op de rode draad staat geen spanning en op de witte draad staat wel spanning.Als ik de witte en de rode draad doorverbind doet de verlichting het wel. In het zekeringskastje zit geen aparte zekering voor de koplampen, en volgens het instructieboekje zouden er 2 zekeringen moeten zitten naast de accu.

Hier zit echter maar 1 zekering en die is goed. De andere 2 aansluitingen zijn doorverbonden. Zou het kunnen dat er nog ergens anders een zekering zit?

• Wiren

Je zou zeggen dat de schakelaar defect is (als er verder geen module/relais voor de verlichting ertussen zit).

Je zegt dat bij het doorverbinden de lampen het wel doen.

Dan nog zouden ze via de zekering moeten gaan en die is blijkbaar nog heel want de lampen branden.

Misschien ben je met een bezoekje aan de sloop meteen klaar.

Correct me if i'm wrong.

• Kees T

De schakelaar is niet kapot, want ik verbind de 2 draden door voor de schakelaar.

Er zat namelijk geeen spanning op de rode draad van schakelaar. Als ik spanning op de schakelaar zet werkt alles correct. Ik kan dan met de schakelaar het grote en het kleine licht aan en uit zetten.