info auto

  • rogier

    Ik heb een tweedehands auto op het oog en hebhet kenteken van de auto. Nu heb ik op de site van de RDW gekeken en het kenteken ingevuld maar krijg daar weinig info over de auto.

    Nu is mijn vraag of ik op een of andere manier via internet wat meer info over de auto kan krijgen. Bijv. of de kilometerstand wel klopt enz.

  • Wiren

    Dan moet je een Autopas aanvragen voor de km stand (www.autopas.nl)

  • E-car.nl

    Wat voor auto is het, bouwjaar en hoeveel km zou die gereden moeten hebben?

  • Evert

    Een autopas kun je alleen krijgen als je met de auto bij een garage (die aan de autopas meedoet) langrijdt. Ze moeten namelijk de kmstand invoeren om uberhaupt de gegevens uit het systeem te trekken.

    Wat dat betreft schiet je dus niet veel op.

    Wil de verkopende partij niet de autopas voor je nagaan? Dan betaal jij gewoon het tarief wat daarvoor staat toch? Geeft meer zekerheid over de kmstand, maar is toch ook weer niet heilig te noemen (wordt toch mee gesjoemeld).

    Je kunt ook door de Dekra een keuring ter plaatse laten uitvoeren. De auto moet dan wel ergens staan waar de Dekra over een brug kan beschikken.

    Je kunt natuurlijk ook langs een ANBW techostation rijden, al moet je daarvoor ook een afspraak maken.