Ik heb niet direct verstand van Opels, maar aan de km-stand te zien lijkt vervanging van de distri riem niet onlogisch (indien dit eerder tenminste nog niet gedaan is). Meestal hou ik aan om elke 60.000km de riem te vervangen. Dat is op zich best een klus, halve auto moet nml uit elkaar en weer in elkaar, dus dat kost best wat tijd.
Keuren is op zich een 40 a 50 euri, remblokken vervangen (alle vier de hoeken) misschien een 100 euri plus arbeidsloon.
Pakking vervangen onderin de auto? Klinkt als carterpakking…..afhankelijk van de auto moet ie dan helemaal van zijn subframe af geloof ik. Mocht het de koppakking zijn, dan moet natuurlijk heel de kop eraf, maar is wel makkelijker omdat je toch al de distri-riem moest doen, kan dus zowat in 1 moeite door, al kost het wel weer meer tijd (= geld)
Stuurhuis kapot? Dat hoor je niet vaak, maar goed …het is mogelijk.
Al met al, ook het feit meegnomen dat het een merk dealer is, klinkt 1900 euri niet heel ongewoon. Het is een hoop centen, maar het is ook een flinke operatie. Voordeel is wel dat je originele onderdelen etc. krijgt en alles nieuw.