Auto apk + beurt 1900 euro!!!

• Daantje mv Jasper en ? (19-7-06)

Mijn auto, opel Astra station nov 2000, moest gekeurd worden, gelijk een service beurt erbij, werd ik gebeld, 1900 euro kosste het me om hem te maken, het stuurhuis is kapot, hij lekt olie, pakking ergens heel ver weg onder in de auto lekt, remblokken kunnen nog maar 10.000km mee.

De distributieriem moest ook vervangen worden.

wij hebben die auto bij de opel dealer gekocht en altijd daar laten onderhouden.

Zijn dit nou rep. die niet te voorkomen zijn en bij een auto van 5,5 jaar voorkomen???

• Trucker

Hoeveel km heb je nu met die auto op de teller staan?

€ 1900 is inderdaad nogal een hevig prijskaartje, maar vergeet niet dat Manuren tegenwoordig heel duur zijn.

Maar bij een merkendealer ben je altijd meer kwijt dan bij een ‘merkloze’ garage.

Hoe groter en mooier het gebouw, verkopers, receptioniste etc hoe duurder je rekening zal uitvallen, dit zijn namelijk ook kosten die worden doorberekend.

• Daantje mv Jasper en ? (19-7-06)

We hebben de auto 2 jaar geleden gekocht met 32.000 km en nu staat er 71.500 op.

• otovilozoov

Hahaha, koop ik een auto voor, waar ik 4 jaar in rij met < 400€ aan onderhoud……

• E-car

Ik heb niet direct verstand van Opels, maar aan de km-stand te zien lijkt vervanging van de distri riem niet onlogisch (indien dit eerder tenminste nog niet gedaan is). Meestal hou ik aan om elke 60.000km de riem te vervangen. Dat is op zich best een klus, halve auto moet nml uit elkaar en weer in elkaar, dus dat kost best wat tijd.

Keuren is op zich een 40 a 50 euri, remblokken vervangen (alle vier de hoeken) misschien een 100 euri plus arbeidsloon.

Pakking vervangen onderin de auto? Klinkt als carterpakking…..afhankelijk van de auto moet ie dan helemaal van zijn subframe af geloof ik. Mocht het de koppakking zijn, dan moet natuurlijk heel de kop eraf, maar is wel makkelijker omdat je toch al de distri-riem moest doen, kan dus zowat in 1 moeite door, al kost het wel weer meer tijd (= geld)

Stuurhuis kapot? Dat hoor je niet vaak, maar goed …het is mogelijk.

Al met al, ook het feit meegnomen dat het een merk dealer is, klinkt 1900 euri niet heel ongewoon. Het is een hoop centen, maar het is ook een flinke operatie. Voordeel is wel dat je originele onderdelen etc. krijgt en alles nieuw.