Wiren. Dank je wel voor deze uitgebreide en n.m.m., want ik heb er echt geen verstand van, gedegen informatie. Reken maar dat ik met de print van jouw informatie achter de hand overleg met mijn (Vak)garage.
Nu heb ik nog een vraag die ik steeds meer van belang ook acht: toen ik de auto bracht stond de meter van mijn LPG-gastank op rood zonder dat ik gemeld heb dat er nog voor wel 30 km aan gas inzat. Nu heeft de garage op de factuur geschreven en mij ook gezegd bij het ophalen: “afslaan nazien, niet goed mogelijk i.v.m. lege gastank” etc. Ik heb hem toen gezegd dat er genoeg gas inzat desondanks maar wèl de nota via pin-card betaald.
Beetje dom van mij kennelijk, hè ? Maar had ik van hem niet mogen verwachten even contact met mij op te nemen om mij voor de keus te stellen: òf niet nazien want om gas te tanken naar een station (bij hem niet mogelijk), òf wèl nazien maar dan de kosten voor rijtijd en gas-tanken in rekening te brengen ? Temeer daar ik telefonisch paraat was om, vóór met reparatie's aan de gang te gaan, mij op te bellen ?
Ik zou het erg fijn vinden als jij nog de moeite wilt nemen op mijn laatste vraag te willen/kunnen antwoorden.
Tot zover in ieder geval dank je wel, Wiren !
Wiren schreef:
>
> Als de garage niks aan de onstekingsmechanisme heeft gedaan
> dan kan je ze daar moeilijk voor aansprakelijk stellen denk ik.
> Tenzij de garage juist heeft verzuimt de ontsteking na te
> kijken/vervangen terwijl dit wel onder de grote beurt valt >
> Garantie.
> Of de garage heeft verkeerde onderdelen (bijv. bougies)
> gebruikt > Garantie.
>
> Wat die uitlaatgassen-lucht beteft zou het een defecte of
> missende pakking kunnen zijn bij bijv. het spruitstuk.
> Of de bouten bij het spruitstuk of op welke plek het lek zit
> zijn niet goed aangedraaid mocht hier aan gewerkt zijn
> tijdens de grote beurt.
> Of gewoon een lek in het uitlaatsysteem.
> Als dit een kleine gat is dan is dit nog te repareren met
> bijv. GunGum.