SPOED: buitenlandse kenteken in Nederland????

• Noah

Hoi,

weet iemand of ik met een buitenlandse kenteken in nederland mag rijden?

er staat dat het alleen tussen woon en werk verkeer mits ik werk in het buitenland(dus aan grens ofzo), maar wie controleert dat echt?

groeten,

Noah

• piet

HOI Noah,

Dat doet de buren wel die bellen voor je komt de doeane of poltie,

maar vroeger was het zo moest de auto 3 maanden achter een op het zelfde adres

staan was he 1 dag ging weer die 3 manden in maar de buren houden dat wel voor je bij afgunst.

verder kan ik wel een boek schrijven maar weet niet hoe het nu is we hadden er een sport van gemaakt.

en gewonen

groetjes,piet.Noah schreef:

>

> Hoi,

>

> weet iemand of ik met een buitenlandse kenteken in nederland

> mag rijden?

>

> er staat dat het alleen tussen woon en werk verkeer mits ik

> werk in het buitenland(dus aan grens ofzo), maar wie

> controleert dat echt?

>

> groeten,

> Noah

• Noah

dus het mag toch niet, ik had nog de douane gebeld en hun mijn probleem uitgelegd, maar ze hebben me met klem uitgelegd dat het mag, mits je een vrijstelling voor krijgt en die krijg je ook meestal als je echt in het buitenland werkt en in nederland woont. denk aan venlo ofzo…;-)

maar ze zeiden ook dat het puur tussen werk en huis mag, maar als ik terugkom van mijn werk en ik ga ff naar de AH. mag dat? of mag dat niet? al is het maar 300 meters verwijderd van mijn route en wie controleert dat? ik kan me niet voorstellen dat mijn buren me gaan achtervolgen…

• Sophia

Hm, Als Nederlander met NL rijbewijs & paspoort mag je m.i. NIET in een auto rijden met buitenlands kenteken.

Vraag het eens na op het politieforum.

Op wiens naam staat die auto?

Op je eigen naam dan … + woonplaats in het buitenland.

Kan best zijn dat daar een uitzondering voor is.

• Daisy

haha

als ze je aanhouden mag je gelijk BPM betalen voor die wagen

• ABS

Daisy schreef:

>

> haha

>

> als ze je aanhouden mag je gelijk BPM betalen voor die wagen

Dat hangt er maar net vanaf van WIE de auto is!!!

Als het een lease bak is dan is hij dus van zijn buitenlandse werkgever!!!

• ABS

> weet iemand of ik met een buitenlandse kenteken in nederland

> mag rijden?

Van wie is de auto?

Is het een auto van je werkgever waar jij in mag rijden … dan moet je daarvoor wel een verklaring bij je hebben. Is het een leaseauto ter beschikking gesteld door je werkgever??? Ik denk dat het handig is een of ander contract van gebruiksrecht bij je te hebben.

> er staat dat het alleen tussen woon en werk verkeer mits ik

> werk in het buitenland(dus aan grens ofzo), maar wie

> controleert dat echt?

Pakkans is uiterst gering!!!

Heb je het al bij de Douane nagevraagd???

Die moeten je wel meer info kunnen geven denk ik.

Maar als Hollander mag je over het algemeen op NL grondgebied niet in een buitenlandse auto rijden!!! Uitzonderingen daargelaten natuurlijk .. en die uitzonderingen moet je ff achter zien te komen —- Douane / Belastingdienst.

• Noah

werkgever is inderdaad in duitsland net over de grens, dus mijn werkgever heeft het gekocht en ik gebruik het van m'n werkgever. heb wel een verklaring dat ik het mag gebruiken zolang ik werkzaam ben voor het bedrijf en er staat op de website van de belastingdienst dat ik de auto alleen mag gebruiken voor werk/woon verkeer, maar wat als ik het ook gebruik om naar de Albert hein te gaan. doe ik dan iets illegaals? ik ben een nederlander, maar wel een allochtoontje en ze pakken je toch harder als je niet hiervandaan komt en ik heb geen zin om in aanraking te komen met de politie.

je zegt pakkans is gering, maar wat als politie me aanhoud en vraagt waarom ik in Rotterdam ben als de route vanuit Hilversum naar duitsland niet via Rotterdam is en ik wil gewoon m'n ouders opzoeken. mag dat?