snelheidskodering banden

• Barry Fennis

godendag,

ik heb onlangs 2e handse auto gekocht. door gezeur met trillen en trekken ben ik verder gaan zoeken (zit hoogteslag in, dealer kon dit niet vinden. thuis even op de krik en ik was er achter). want blijkt nou er zitten h banden op (tot 210 km/uur) maar er horen v banden op (tot 240). nou is mijn vraag is dit verplicht??????

er moeten ongeacht het antwoord nieuwe banden op (zal die dealer leuk vinden hahaha ) maar vraag me af of ik ook die v banden eisen kan. wie weet het en wat is de motivatie daarachter???

groetjes barry

• bantvilozoov

Ja, dat is wettelijk verplicht, bij APK volgt afkeuring……

• N.S.

Mijn auto is al meerdere malen door de APK gekomen met te “langzame” banden. Het is niet verplicht, omdat je in Nederland toch nergens sneller dan 120 mag. Maar ga niet de grens over naar Duitsland, daar is het wel verplicht en er wordt ook op gelet.

• bant&velchvilozoov

Dan heeft die keurmeester niet goed uit zijn doppen gekeken….

• N.S.

Dan is-ie wel erg scheel geweest. Mijn auto heeft namelijk banden met witte zijvlakken, snelheidscodering T. Mijn auto (Daimler Double Six) zou 240 moeten kunnen halen, en naar mijn beste weten zijn er geen banden met witte zijvlakken met een snelheidscodering voor 240. Of heb ik het mis?

• patrick.b

Ik zal vertellen wat en hoe het zit

Bij APK kijken ze niet naar de snelheidskodering

In duitsland is het verplicht de voorgeschreven index te rijden die de t.u.v. voorschrijft.

DIT GELD BIJ ALLEEN DUITSE AUTO'S

Ik werk in een duits bandenbedrijf in duitsland vast aan de ned grens

IK WEET HET ZEKER

Maar jou auto is in ned goed gekeurd (nieuw) met v banden dus kun je wel eisen dat hij er v banden op monteerd (als dit de orginele maat is )

vr gr Patrick