vrouwenauto

• wendy

vroeger had ik een grote peugot station. maar die is helemaal opgereden.

dus heb ik een ford ka gekocht.

het lijkt wel als medeweggebruikers mij helemaal niet zien ofzo. ik heb de auto nu 2 weken en hoe vaak ik al gesneden ben en een bijna ongeluk heb gehad is niet te tellen. rij ik in de grote auto van mijn vriend heb ik nergens last van.

ook hij heeft deze ervaring in de ka.

ligt het aan ons of aan de ka?

hebben meer mensen hier ervaring mee?????

• dameswagentjesvilozoov

Dit is een aardige demonstratie van de pikorde die in het verkeer enigszins geldt, waarbij grotere en sneller geachte auto's hoger staan , ligt niet aan de berijder(s).

Gewoon een beetje assertief (niet aggressief) rijden helpt

• peter(vriend van wendy)

Denk niet dat het aan onze rijstijl ligt hehe.

We rijden zoals jij het zegt assertief/agressief genoeg.

Volgens mij ligt het echt aan het kaatje en niet aan de rijstijl die je hebt.

In de toyota corolla verso hebben we nergens last van !!!!!!

• ZB

ik rij vind ik ook in een kleine auto een fiat punto. Maar ik heb geen last van afsnijden hoor, in ieder geval geen verschil met als ik in de mercedes rij van een vriend van me

• Sophia

Ze nemen een kleine auto niet serieus.

Ik had ooit een Ford Sierra waarmee ik redelijk vaak de maximum snelheid overtrad. Gaan mensen voor je aan de kant? NEE, zelfs niet als je met je lichten loopt te klooien.

Heb ik een keer een Mercedes Benz gehuurd … houdt ik me aan de snelheid en iedereen maakt netjes plaats voor je.

Wat is het verschil?

Juist JA, de uitstraling die een auto heeft.

• Webzapper

Ik heb die ervaring niet met de Ford Ka. Maar heb wel de nodige frustraties opgedaan door medeweggebruikers toen ik in een Daf-55 reed. Ook (of juist) dat het een type Marathon was en dus altijd voor anderen te snel optrok op de rechterrijstrook bij stoplichten. Daarna heb ik jaren in een Suzuki Alto gereden. Volgens ingewijden is dat de echte vrouwenauto. Die was minder snel en ik had duidelijk minder last… Hoewel, pas nadat ik weer in grote auto's reed (Toyota en VW) kreeg ik als vanzelf de ruimte in het verkeer die ik ‘verdiende’.

Henk