Peijs verbiedt losse spullen in auto

• peter

AMSTERDAM - Om de veiligheid in auto's te verhogen mogen vanaf 1 januari 2006 losse spullen niet langer in een rijdend voertuig liggen. Paraplu's, stratenboeken en andere, bij een botsing of noodstop gevaarlijke, projectielen mogen niet meer in een personenauto rondslingeren. Minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) heeft deze maatregel laten vastleggen in het nieuwe voertuigreglement. Losliggende voorwerpen in de auto kunnen bij onverwachte bewegingen op de weg voor ernstig letsel zorgen. Vaak vliegen deze spullen dan met een enorme kracht door de auto met alle gevolgen van dien.

Ik heb hier geen woorden voor.

• Frieda

Nog even, dan mogen we alleen in de auto zitten als hij stilstaat (met de motor uit), anders zouden we weleens ergens tegenaan kunnen rijden en gewond kunnen raken.

Pffff, ik word een beetje moe van dat betuttelen van de overheid.

• otovilozoov

Ik ben beslist geen male chauvinist pig, maar het begint er op te lijken dat vrouwen gewoon geen technische posten zoals verkeer moeten krijgen.

verder maak ik hier geen woorden aan vuil…………

• pitje

ik heb het helemaal gehad met de overheid.

als ik politieagent was nam ik nu mijn ontslag.

groetjes van pitje.

• sterkenner

mestaal als ik zoon booboo zie rijden zitten ze met hun laptopje achter in

dat mag dan zeker ook niet meer ????

• bestuurder

Wist U dat er sinds de jaren 90 van de vorige eeuw al over gesproken wordt.

Dat iedereen , die op de hoedenplank iets los heeft liggen in : Duitsland,Oosterijk,Italieen,en binnen Europa zo nog een paar andere landen, vanaf 2006 in de gehele EU deze regelgeving ingevoerd gaat worden!!!!!!!.

Zoook de veiligheidshesjes, maar die heeft iedereen die naar het buitenland op vakantie gaat al gauw een setje van gekocht!?

Trouwens in deze regelgeving zit ook de verplichting voor autoproducenten om

het easyfix-systeem voor kinderzitjes in hun modellen met achterbanken te monteren zonder daarbij prijsverhogingen door te voeren.

Als rijbewijsbezitter wordt er geacht dat uw alle regelgeving omtrent autorijden en verkeersregelgeving bijhoudt.

Het rijbewijs IS NIET UW BEZIT MAAR IS UW GEGEVEN.

Voor bewijs kijk in uw rijbewijs.

Tot slot vraag ik mij oprecht af hoe het komt dat als ik in het buitenland ben Nederlanders zich over het algemeen netjes aan de regeltjes houden,op sommige plaatsen (b.v kampings)mij bij het vergeten van het toepassen ervan als eersten bij zijn om daar op te attenderen?.

MAAAAAR ik ben het met uw eens!!!!!!!…… dat het srafbaarstellen iets te ver is doogeschoten.

Een advies met toeligtingsfolder is misschien beter,dan begrijpen we het allemaal !.

• o

o ja?

• Sophia

't gaat al niet meer door (foutje / grappenmaker ergens in de kelders van het Ministerie) ;)

MAAR voor je eigen veiligheid kun je losse rommel beter opruimen.

Inderdaad als je een noodstop moet maken en zo'n dik stratenboek wordt naar voren geslingerd … dat komt best hard aan weet je! ;)

• Sophia

otovilozoov schreef:

>

> Ik ben beslist geen male chauvinist pig, maar het begint er

> op te lijken dat vrouwen gewoon geen technische posten zoals

> verkeer moeten krijgen.

> verder maak ik hier geen woorden aan vuil…………

Grappemaker.

Het idee kwam van een VENT!!!!!!!!!